محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ کیلومتر به خطوط متروی تهران اضافه شده است، تصریح کرد: تمامی این اقدامات در حالی است که ما تنها به اندازه یک کیلومتر حمایت مالی شده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰۶
قالیباف: در یکسال ۱۰۰کیلومتر مترو ساختیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک که صبح امروز با حضور اعضای مجمع شهرداران آسیا، جمعی از سفرا و رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارکرد: اگر ما و مردم تا چندسال قبل از محیط زیست حرف می‌زدیم جسته و گریخته احساس می‌کردیم که این یک موضوع تشریفاتی است، اما امروز هیچکدام شک نداریم که یکی ازمهمترین شاخصه‌های کیفیت زندگی محیط زیست است. به طوری که اگر همه چیز را فراهم کنیم و مشکل محیط زیست داشته باشیم درواقع هیچ چیز نداریم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، هامون جازموریان، آلودگی کلانشهرها و مشکلات زابل گفت: شرایط امروز به گونه‌ای است که شاید چالش‌های سیاسی اقتصادی را بتوانیم فراموش کنیم اما ریزگردها را نمی‌توانیم فراموش کنیم. این موضوع در سطح فردی، ملی و بین‌المللی همراه همه ماست و همه ما به درستی با پوست و گوشت و استخوان آن را درک می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری درحدود 645کیلومترمربعی که به عنوان تهران شناخته می‌شود، اقدامات مهمی را در حوزه حمل ونقل عمومی انجام داده است، گفت:مهمترین بحثی که سال گذشته مطرح کردم بحث حمل ونقل عمومی بوده است و اکنون باید بگویم اطلاعات غلطی به جامعه داده شده است. اگر امروز مهمترین بحث تهران آلودگی هوا و خاک است برای حل این مشکل در حوزه هوا باید به حمل ونقل پایدار توجه کنیم .آمارها نشان می‌دهد که 80 درصد آلاینده‌ها با 2درصد نوسان ناشی از خودروهای در حال حرکت است، البته ممکن است در گذشته آمارهای دیگری در این مورد به ما داده باشند.

قالیباف بااشاره به موضوع آلودگی خاک در تهران بیان کرد: موضوعاتی مانند ضایعات خودروها بر خاک، آب و آلودگی صوتی تاثیرگذارند. مطالعات نشان می‌دهد که 800 میلیون تن تولید گازهای گلخانه ای داریم که از این میزان یک چهارم یعنی 200 میلیون تن مربوط به خودروهاست. فاجعه آنجاست که اگر اتفاق خاصی در این زمینه نیفتد تا سال 2030 این میزان به 400میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر در مصرف سوخت در حوزه صنعت و تکنولوژی هر صد کیلومتر10لیتر مصرف داریم. در حالی که مصرف دنیا نصف این میزان است. به همین دلیل اگر در این حوزه درست اقدام کنیم و مصرف را نصف کنیم حتی اگر قیمت بنزین دوبرابر شود، باز دست در جیب مردم نشده است .

در ادامه این کنفرانس شهردار تهران اظهارکرد: در حالی به مردم وام خرید100هزار خودرو را می‌دهیم که می‌توانیم این مبلغ را برای توسعه خطوط مترو، اتوبوس و ال‌آرتی در مرکز شهر هزینه کنیم. حتی در همین طرح آلودگی هوا ما پیشنهاد روشن خود را دادیم و در بند7 آن که در سال 95 تصویب شد خواستیم کارخانجات خودروسازی به ازای تولید هر خودرو یک اسقاطی داشته باشند. جالب است که ظرف چندهفته این مصوبه حذف شد و ما نفهمیدیم چطور این اتفاق افتاد اما مسلما این مردم هستند که باید هزینه آن را بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ahwaz
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
شما كه اینقدر سرعت تون بالاست، لطف كنید بیایید اهواز كه حدود 10-15 ساله كه دارن روی مترو كار میكنند و هنوز هم تموم نشده.

نیازمندی ها