نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

نظر دولت افزایش 10 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران است/ جلسه دیروز بی نتیجه ماند

عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

بعید است در دستمزد سال آینده افزایش چشمگیری رخ دهد

با وجود اینکه در جلسه روز گذشته ستاد مزد با توافق سه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت هزینه سبد معیشت خانوار به عنوان یکی از معیارهای تعیین مزد سال آینده ٢ میلیون و ٤٨٩ هزارتومان تعیین شد اما یکی از نمایندگان کارفرمایی اعلام کرد در نهایت بعید می داند در رقم دستمزد سال آینده اتفاق چشمگیری رخ دهد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۶۴
بعید است در دستمزد سال آینده افزایش چشمگیری رخ دهد

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که هزینه معیشت خانوار توافق شده تا چه حد مورد تایید بخش کارفرمایی است و تا چه حد در تعیین مزد سال آینده تاثیر گذار است گفت : قطعا با توجه به اینکه هنوز آمار جدید درخواستی از بانک مرکزی که کارفرمایان منتظرش هستند نیامده است این اعداد قطعی نیست و به طور یقین اصلاحیه خواهد خرد.

وی با اشاره به اینکه باید سهم مسکن ،‌درمان و آموزش از محاسبات سبد هزینه خانوار خارج شود گفت: بر اساس قانون اساسی، وظیفه تامین مسکن ،‌درمان و آموزش به عنوان بخشی از اقلام سبد معیشتی کارگران بر عهده دولت است و نباید این هزینه در سبد معیشت کارگر، به تولید کننده و کارفرما تحمیل شود. در نتیجه باید در جلسات ستاد مزد 96 چارچوب مشخصی مورد توافق قرار گیرد و وظیفه دولت و تولیدکننده در تامین هزینه سبد معیشت کارگران مشخص شود.

آهنی ها تاکید کرد: با توجه به رکود و وضعیت اقتصادی فعلی بعید است که افزایش چشمگیری دررقم دستمزد سال 96 اتفاق بیافتد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار همچنین گفت : اگر زیر ساخت ها درست نشود باید هزینه را کاهش دهیم چرا که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم هزینه تولید کننده بالاست و افزایش دستمزدها می تواند بر هزینه ها بیافزاید و منجر به تعطیلی و بیکاری کارگران شود .

وی با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی از اقتصاد ایران دولتی است گفت : صنایعی که خصوصی هستند بین 15 تا 40 درصد ازهزینه هایشان سهم نیروی انسانی است،در واقع با توجه اینکه صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار دولت است و از پول نفت پرداخت ها صورت می گیرد، بنابراین نباید بر اساس این بخش ها دستمزد کارگران تعیین شود، زیرا در تصمیم گیری‌ها انحراف ایجاد می‌ کند.

وی تأکید کرد: دولت باید به جای حمایت از کارگران و کارفرمایان از تولید حمایت کند. اگر مشکلات در مسیر تولید برداشته شود، اشتغال زایی که یکی از مشکلات اصلی در جامعه فعلی است رونق خواهد گرفت.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
ما كارگران هم بعید میدانیم اتفاق خاصی به نفع كارگر بیفتد. با لابی های دولت محترم! و عده ای سودجو سر كارگران را با پنبه میبرند! روحانی متشكریم!!
بنده خدا
Spain
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
تمام پیش بینی ها درست از آب دراومد دولت هم طرف سرمایه داره و ضعیف ها هم باید بمیرند . فكر نكنم تا ابد این حقوق درست بشه سبد معیشت و غیره همش یه بازی بیش نیست و جلسات بیخودی وقت و سرمایه مملكت را هدر می دهند. بالاخره این حقوق ها باید درست بشه یا نه بذار اخراج بشیم یك دفعه بمیریم نه ذره ذره.
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
چیزی كه عیان است چه حاجت به بیان است
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
دین و گناه بچه های ما گردن مخالفان خودشان باشن با حقوق 812 هزار زندگی می كنن
كارگر 28 سال سابقه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
زمانی كه تورم بود تا همین چند سال قبل می گفتند افزایش دستمزد كارگرها باعث شدید شدن تورم می گردد و حالا هم كه درست نقطه مقابل تورم یعنی ركود اقتصادی قرار داریم باز عنوان می كنند كه منجر به تعطیلی و بیكاری كارگران می شود . یعنی هیچ زمان و دوره اقتصادی برای كارگر افزایش و رفاهی نیست و در هر برهه اقتصادی فقط باید كارگر چاپیده و غارت گردد . والسلام
یك حمال
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
اینا همه از بی عرضگی كارگران است و پولدار هم هر بلایی بخواد سر كارگر میاره اینهمه شورای تعیین دستمزد و جلسات و شورایعالی كار و...... همش الكیه دیشب نوبخت گفت افزایش دستمزد 10 درصد است یك كلام ختم كلام.
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
خدا پدرتم بیامرزه.آب پاكی رو ریختی رو دست كارگرا كه از دیشب تا الان صابون به دلشون زده بودن.طبق گفته ایشون سهم معیشتی كارگرا رو باید دولت بده اونم از پول نفت؟سی سال عمر كردم بوی نفت به دماغم نخورده چه برسه به پول نفت.دولت ضعیف كش خراب كلیدتم
هما
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
چه ربطی به دولت اقای روحانی داره از صد سال پیشم به كارگز جماعت نمیرسیدن همین دولت اقای ......... نژاد ، دیگه بدتر كه نگم ....................
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
هرسال همونی كه كارفرمایان گفته ویا بران تاكید كرده اند نهایتا تصویب شده وتلاش نمایندگان كارگران بیهوده یابی نتیجه بوده ما كارگران هم به این وضع عادت كردیم یابهتربگویم عادتمان داده اند اینكه كی میخواهد وضع كارگران سروسامان بگیرد هم تخیل ورویایی بیش نیست
افشین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
ما میدانیم كه اتفاقی نمیافتد با نوشتن چهارتا مثل ما هم اتفاقی نمیافتد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
آقای اصغر آهنی‌ها دارن حرف مفت میزنند
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
امروز در خیابان پشت اتوبوس واحد نوشته بود به سمت پیری نرویم ایا دو فرزند كافیه وسه تانقطه به نظر من به جای ان سه نقطه باید نوشت با حقوق 812هزار تومان...
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
باید كارگر یا كارمند پول داشته باشند تا بتوانند كالای ساخت كارخانه داخلی را بخرند.
نه اینكه تمام پول دست افرادی باشد كه تمام كالا های مورد استفاده شان وارداتی و سفرها و تحصیلاتشان خارج از كشور است.
مسئولان بجای كم كردن حق كارگر و كارمند، مقابله كنند با مافیای واردات كالا و همچنین بالا رفتن نرخ ارز.
كارگر و كارمند با دریافت حق خود قدرت خرید پیدا میكند و با گردش پول در جامعه كسب و كار رونق می گیرد.
بالا رفتن قیمت كالا هم ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد، همان تور كه قبلاً هم دیده ایم
تشكر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
روحانی متشكریم!! روحانی متشكریم!! روحانی متشكریم!! روحانی متشكریم!! روحانی متشكریم!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها