• 0 3
  • 6

سرانجام شکایت از خودروسازان

سه شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 07:09
در ۷۴ درصد شکایت‌های صورت گرفته از خودروسازان، رای به نفع مشتریان صادر و منجر به دریافت خسارت، تعویض خودرو و حل عیب شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از از ایسنا، مصرف‌کنندگان از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و هم‌چنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، ناراضی هستند. در مواردی این نارضایتی منجر به شکایت مشتریان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌شود.

در این زمینه براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان ۴۱۲ پرونده شکایت مصرف‌کنندگان که به نتیجه رسیده، ۷۴ درصد منجر به صدور رای به نفع مشتریان شده است.

بر این اساس در میان پرونده‌هایی که حکم آنها به نفع مشتریان صادر شده، ۱۲ درصد منجر به دریافت خسارت، ۱۱ درصد منجر به تعویض خودرو و ۵۱ درصد نیز منجر به رفع عیب خودرو از سوی شرکت عرضه‌کننده شده است.

در میان ۱۱ درصد پرونده‌ای که منجر به تعویض خودرو شده است، شش درصد پرونده‌ها مربوط به ایران خودرو، سه درصد سایپا، یک درصد گروه کرمان خودرو و یک درصد سایر شرکت‌ها بوده است.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2749577705201531258
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 6 نظر )

با سلام و خدا قوت بنده در 10 اسفند 95 از شرکت سایپا یک دستگاه تیبا بصورت نقدی با تحویل 30 روزه خریداری کردم که قرار بود تا عید نوروز تحویل شود و نشد و سپس در سایت تحویل آن شد فروردین 96 که در تاریخ 14 فروردین 96 متوجه شدم خودرو بنده از وضعیت آماده تخصیص به وضعیت ارسال دعوتنامه بازگشته است با پیگیری مشخص شد باید مبلغ 112 هزار تومان بابت افزایش قیمت بیمه ثالث پرداخت کنم که فردای آن روز به نمایندگی مراجعه کردم و پرداختم به امید اینکه سریعتر خودرو تحویل شود ولی تا اول اردیبهشت هم تحویل نشد با پیگیری مجدد از امور مشتریان مشخص شد که ملاک تحویل خودرو از تاریخ آخرین پرداخت 30 روز میباشد یعنی اگر امروز یعنی 10 اردیبهشت 96 دوباره هزینه ای از بابت مالیات یا پست یا پلاک افزایش یابد دوباره دعوت نامه ارسال میشود و ملاک 30 روز از این تاریخ خواهد شد و این روند شاید چند ماه تکرار شود چون بابت این تأخیر ها شرکت سایپا هیچ جریمه تأخیری پرداخت نمیکند و خیالش راحت است. لذا بنده از شما سروران گرامی خواهشمندم تا از حقوق من و امثال بنده که بازیچه دست مدیران و مسؤلان خدا نشناس سایپا شده ایم حمایت کنید تا از تولید ملی حمایت شود.
خودرو صفر كیلومتر من بعداز ۴ماه تسمه تایمش در اومد از جاش و موتور كامل باز شد و كلی ایراد فنی دیگه هم داره مانند خرابی كولر.چراغ ها.صندلی راننده.رینگ.انبار اگزوز.لرزش گیربكس.هیچكس هم پاسخ درستی به من نداده بارها هم به ایران خودرو شكایت كردم.دقیقا كلاه رفت سرم با خرید خودرو داخلی.۴سال ماشین خارجی داشتم یك بار هم به تعمیرگاه مراجعه نكردم ولی ۵ ماهه خودرو داخلی گرفتم هر ماه باید برم نمایندگی و اخرشم هیچ كاری انجام ندادن.ماشینی كه ۳۸ تومان پول بابت خریدش دادم بعداز گذشت ۵ ماه ۳۰ میلیون تومان هم ازم نمیخرنش تو بازار.به نظر شما این كلاه برداری نیست؟؟؟؟
سود حاصل از فروش خودرو های ایرانی صرف هزینه فرزندان مدیران این كارخانه ها در لندن و پاریس و.... میشه. آیا شما حاضری این افراد در كشور غریب بی پول بمونن؟ پس نق نزنین و خودرو بی كیفیت بخرید
همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم ولی تو باور مكن
جام جم عزیز خوبه این ها رو به عنوان فرغون معرفی كنی نه خودرو
باسلام:ایران خودرو واقعا وخیلی بیشتر از واقعا ضعیف عمل میكنه .خود بنده پیكانمو بردم نمایندگی ایران خودرو گفتند جزو شرح وظایف مانیست.كم مونده بود بنده را .......باور بفرمائید وقتی این را شنیدم شاخ هایم به اندازه برج میلاد شد.برای همین بعدازسالها رفتم از سایپا ماشین خریدم.امیدوارم كه پشیمانم نكنند.