مقامات اطلاعاتی کره جنوبی ادعا کرده‌اند که وزارت امنیت ملی و وزارت امور خارجه کره شمالی در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی دست داشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹۷
نقش پیونگ یانگ در قتل کیم جونگ-نام/ اعدام 5 مقام امنیتی کره شمالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی ادعا کرده‌اند که وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه کره شمالی در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی دست داشته‌اند.

مقامات اطلاعاتی «سئول» با ارائه گزارشی ادعا کرده‌اند که از 8 مظنون متهم به قتل «کیم جونگ-نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی ، 4 تن در ارتباط با وزارت امنیت داخلی و دو تن نیز در ارتباط با وزارت امور خارجه کره شمالی هستند.

این مقامات کره جنوبی ادعا کرده‌اند که برادر ناتنی «کیم جونگ-اون»، به وسیله عواملی از سوی پیونگ‌یانگ در مالزی به قتل رسیده است.

مقامات اطلاعاتی سئول علاوه بر این در گزارش خود ادعا کرده‌اند کره شمالی 5 تن از مقامات امنیتی را به دلیل ارائه گزارش‌های غلط به رهبر کره شمالی روز دوشنبه اعدام کرده است.

کیم جونگ-نام روز 13 فوریه در حالی که قصد سفر به «ماکائو» را داشت در فرودگاه کوالالامپور به وسیله دو زن مورد حمله واقع شد و به قتل رسید.

پلیس مالزی روز جمعه گذشته اعلام کرد: عامل اعصاب «وی-ایکس»، نوعی گاز شیمیایی کشنده، که در ساخت سلاح‌های شیمیایی به کار می‌رود و در لیست سازمان ملل نیز جزء سلاح‌های کشتار جمعی قرار دارد، در قتل کیم جونگ-نام به کار رفته است.

کره شمالی نیز تحقیقات پلیس مالزی در راستای این پرونده را پر از تناقض عنوان کرده و اعلام کرده است که تحقیقات پلیس مالزی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.

مقامات آمریکا و کره جنوبی نیز ادعا می‌کنند که وی به وسیله عواملی از سوی کره شمالی به قتل رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها