پنجاه و ششمین مجمع سالانه بانک مرکزی

سیف: ۸۹۳ هزار نفر وام ازدواج گرفتند

پنجاه و ششمین مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رییس جمهور صبح امروز در محل بانک مرکزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۰۱
آغاز به‌ کار مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رییس جمهور +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، در این مجمع رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر نفت حضور دارند.

بر اساس مصوبه مجلس، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی شامل رئیس جمهور (رئیس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور، دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران است.

وظایف مجمع عمومی نیز شامل رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش های هیئت نظارت، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه، انتخاب اعضای هیئت نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده، می شود.

جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک بار تا پایان تیر ماه و نیز در مواقع دیگر به نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رییس کل بانک‌مرکزی به دعوت وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود.



حضور تمام اعضایی که حق رأی دارند و رییس کل یا قائم مقام رییس کل بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره و اخذ تصمیم در جلسات مجمع عمومی، ضروری است. تصمیمات مجمع عمومی به اکثریت آرا دارندگان حق رأی اتخاذ خواهد شد.

همچنین قرار است در جریان برگزاری مجمع گزارشی از روند فعالیت بانک مرکزی و تغییرات شاخص های کلان در دولت یازدهم ارائه شود.

قرار است رئیس جمهور از سامانه حاکمیتی مربوط به بانکداری الکترونیکی نظارتی بانک مرکزی و اسکناس 10 هزار ریالی رونمایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها