شرکت سایپا، خودروسازی 51 ساله ایرانی که به‌عنوان یکی از مونتاژکاران معروف ایران مشغول به کار است؛ اگرچه فلسفه تشکیل این شرکت تولید محصولات سیتروئن بوده اما اکنون به‌خوبی با محصولات کره‌ای خصوصاً پراید عجین گشته است.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۶۹
کدام تولید سایپا در بازار موفق‌تر است!؟ +جدول

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت سایپا، خودروسازی 51 ساله ایرانی که به‌عنوان یکی از مونتاژکاران معروف ایران مشغول به کار است؛ اگرچه فلسفه تشکیل این شرکت تولید محصولات سیتروئن بوده اما اکنون به‌خوبی با محصولات کره‌ای خصوصاً پراید عجین گشته است. این شرکت میان‌سال، توانست با تمرکز بر قیمت تمام‌شده محصولات که همواره عدد پایینی بود (خودروی پراید مورد نظر ماست البته نه قیمت حال حاضر آن!!) حجم زیادی از بازار را از آن خود کند. البته خودرو پراید در بدو ورود خود به جمع خودرویی، به‌عنوان خودرویی باقیمت تقریباً متوسط شناخته می‌شد. اما با ورود رقبای بیشتر و بهتر، کم‌کم گوشه‌گیر شد و امروز شاید به‌عنوان ارزان‌ترین!! پیشنهاد‌های بازار کنونی خریدوفروش خودرو کارکرده شناخته می‌شود.

این شرکت نیز، مانند همتای خود، ایران‌خودرو، نتوانسته دید خوبی نسبت به ارائه خدمات پس از فروش را ایجاد کند و همواره درگیری بین دارندگان خودرو و نمایندگی‌های تعمیرات وجود دارد.

اگر ازنظر فروش، شرکت سایپا را بررسی کنیم، متوجه کسب بازار زیر 30 میلیون تومان در خودروهای صفر و کارکرده می‌شویم. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، اگر بخواهیم سادگی معامله شدن این خودرو را در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم بررسی کنیم، می‌توانیم به اعداد زیر به چشم راهنمای تصمیم نگاه کنیم.

در جدول زیر، مدل‌های پرفروش این خودروها از اعداد 1 الی 10 شماره‌گذاری شده‌اند. به صورتی که عدد 1 نشان‌دهنده سخت فروش ترین و عدد 10 نشان‌دهنده راحت فروش بودن آن‌هاست:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
احمد رضا طیبی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
اینها خودروهای موفق نیستند چرا خودمون رو گول می زنیم؟
چون رقیبی ندارن در یك حاشیه امن انحصاری قرار دارن طرف با 20 تومان پراید نخواد چی دیگه هست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
اگه راست میگن اجازه بدن ورود خودرو بدون عوارض كلان آزاد بشه اگه كسی پیدا شد از سایپا و ایران خودرو ماشین بخره اونوقت بیان تعریف كنن .
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
تاتا نانو هندی صفر فقط 15 ملیون.....ببر و ببر.....حراجه.....به زودی انحصار پرایدو میشكونه....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
انحصار در خودرو نتونسته این صنعت رو نجات بده ولی دولت مردان اینو هنوز نفهمیدن یا سواد درك رو ندارند.
مجبور
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
علی آقا اتفاقا میدونن و خوب هم میدونن ولی اینا به فكر من و شما نیستن همش دنباله جیبشون هستن و تمامه سیاست گذاری هاشون هم برپایه منافعه خودشونه
علی
Turkey
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
پراید یعنی تابوت ..... ایمنی منفی و امكانات صفر همه چی منفی .20میلیون تومان كه به مردم قالب میكنن .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
مشكل قیمت بالا این به اصطلاح خوردوهای داخل تنها گوشه كوچكی از بلایی كه سیاست حمایت بی چون چرا از این خودرو سازها داره سر مردم و كشور میاره ،چندین هزار كشته تصادفات كه قسمت عمده ای از آن بعلت نداشتن ایمنی در خودرو هاست ، آلودگی در حد مرگ هوای شهرها ، بوجود آمدن انواع بیماریها لاعلاج در اثر این آلودگی ها ، ورشكسته شدن سیستم بهداشت سلامت و هزینه میلیاردها تومان در سیستم درمان برای درمان بیماریهای ناشی از همین آلودگی های هوا، غارت منابع زیر زمینی برای هرچه بیشتر تولید كردن بنزین برای روشن نگه داشتن موتورهای از رده خارج و پر مصرف ، هزینه های چند صد میلیاردی دولت برای سوبسیت به بنزین همه اینها فقط و فقط و فقط برای چرخیدن چرخ دو شركت خودروساز به والله یك كودك دبستانی هم با جمع تفریق به راحتی متوجه میشه كه زیان ناشی از سیاست چشم بسته ،از این صنعتی كه حتی طی اینهمه سال ذره ای پیشرفت نداشته علیرغم این همه حمایت چه هزینه هایی به كشور تحمیل كرده

نیازمندی ها