ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: طرح تحت حمایت خارجی برای فروپاشی و تجزیه سوریه با جنگ داخلی و سرنگونی حکومت این کشور، شکست خورد.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۸۶
روسیه: طرح فروپاشی سوریه شکست خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست دوما گفت: نیروهای روسی در سوریه ضربات کمرشکن و مرگباری بر تروریست های بین المللی ضدسوری وارد کردند.

وزیر دفاع روسیه در سخنان خود که مستقیم پخش می شد، افزود: در چارچوب حل مسائل ژئوپلیتیکی، به تروریست های بین المللی در سوریه ضربات سنگینی وارد شد و کانال های تامین مالی، پشتیبانی و دسترسی به منابع برای فعالیت تروریست ها مختل شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین با اشاره به عملیات نیروی هوافضای این کشور در سوریه و ادامه آن، اظهار کرد: نیروهای ویژه روسی نیز در نابودی تروریست ها و اقدام های جنگی در سوریه نقش کلیدی داشته است.

وی افزود: این نیروها در منهدم کردن مراکز مهم و حیاتی تروریست ها و هدایت حمله های هوایی نقش تعیین کننده داشتند.

شایگو همچنین به استفاده گسترده نیروهای روسیه از پهپادهای نظامی اشاره و اظهار کرد: عملیات ضدتروریستی در سوریه اهمیت پهپادها را نشان داد و ثابت کرد که این پرنده ها تا چه اندازه غیرقابل جایگزین هستند.

وزیر دفاع روسیه پیشتر نتیجه عملیات ضدتروریستی 17 ماهه یگان هوافضای این کشور در سوریه را که با همکاری ارتش این کشور، انجام می شود، قطع زنجیره انقلاب های رنگی و مخملی در مناطق مختلف جهان خواند.

شایگو اعلام کرد: استفاده از گروه نظامی روسیه در سوریه امکان داد، زنجیره انقلاب های رنگی برپا شده در خاورمیانه و آفریقا بگسلد و به این ترتیب یک مساله ژئوپلتیک حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها