مدیر اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: افزایش توان اقتصادی خانواده‌ها و حجم سرمایه‌گذاری خودبه‌خود توان تولید را در منطقه آزاد اروند بیشتر کرده و صادرات را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۴۴
منطقه آزاد اروند عامل توسعه آبادان و خرمشهر

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، ابراهیم احسان خواه با اشاره به بزرگترین حوضه نفتی جهان در منطقه آزاد اروند گفت: با نگاهی به شرایط ژئوپلیتیک و استراتژیک منطقه آزاد اروند می‌توان به ویژگی‌های خاص این منطقه پی برد.

مدیر اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این محدوده که شامل شمال استان خوزستان و کشورهای نفت‌خیزی همچون عربستان، امارات متحده عربی، قطر، کویت و عمان می‌شود بزرگ‌ترین حوزه نفتی جهان را تشکیل می‌دهد.

احسان خواه با بیان اینکه منطقه آزاد اروند از چند نظر دارای امتیاز شاخص و منحصربه‌فرد است، اظهار کرد: این منطقه تنها منطقه آزاد در کشور است که ۳ رودخانه پر آب شیرین دارد که شامل کارون، بهمنشیر و اروند می‌شوند.

وی با اشاره به وجود پالایشگاه، بندر و مرز مشترک با عراق، بیان کرد: این ویژگی‌ها به جذابیت‌های منطقه می‌افزاید و این نقطه را به یکی از بکرترین نقاط برای گردشگران و سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

مدیر اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند برخلاف برخی مناطق که در ابتدای راه هستند، تجربه به اوج رسیدن در صنعت و تجارت را دارد که وجود سه شهرک صنعتی و زیرساخت‌های مناسب در حوزه صنعت بر این مسئله صحه می‌گذارد.

احسان خواه با اشاره به سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیسیون اجتماعی مجلس به منطقه آزاد اروند اظهار داشت: سفر وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی توجیه استقرار دروازه های منطقه آزاد اروند را بیشتر می‌کند و سبب می‌شود که پیگیری این موضوع در سطح عالی کشور با جدیت بیشتری انجام شود.

وی افزود: چنانچه دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند مستقر شود، قیمت کالاها در این منطقه در حد قیمت‌ها در کشور چین و دبی می‌شود که این موضوع سبب جاری شدن سیل مسافران و گردشگران به این نقطه از کشور، رونق کسب‌وکار، افزایش توان اقتصادی خانواده‌های ساکن در منطقه و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند می‌شود.

مدیر اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: افزایش توان اقتصادی خانواده‌ها و حجم سرمایه‌گذاری خودبه‌خود توان تولید را در منطقه بیشتر کرده و صادرات را افزایش می‌دهد.

احسان خواه عنوان کرد: در نتیجه این موضوع معضل بیکاری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و باری از دوش مشکلات استان و کشور برداشته می‌شود ضمن آنکه ارزش و نقش افزایش صادرات و مزایای آن بر افزایش توان اقتصادی کشور نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه آینده بسیار روشنی را برای منطقه آزاد اروند تصور می‌کنیم، عنوان کرد: سفر هم‌زمان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای اولین بار در تاریخ منطقه اتفاق می‌افتد که این موضوع سبب می‌شود مشکلات اقشار مختلف مردم از جمله کارگران به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به وزیر منتقل‌شده و با سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود.

احسان خواه اظهار داشت: طی سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به منطقه آزاد اروند و به‌منظور افزایش وضعیت اجتماعی زندگی مردم سه کمیته تشکیل شد.

مدیر اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این کمیته‌ها که شامل آسیب‌های اجتماعی، امنیت اجتماعی و کمیته اشتغال و کسب‌وکار می‌شوند مصوباتی داشتند.

احسان خواه بابیان اینکه توان، ظرفیت و انرژی بالقوه‌ای در منطقه آزاد اروند وجود دارد که در صورت استفاده و به‌کارگیری مناسب آن می‌توان به نتایج خوبی رسید، عنوان کرد: با درک صورت‌مسئله و ارائه راه‌کارهای عملیاتی و همراهی دولت و مجلس شاهد رونق بیشتری در منطقه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها