ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در شرایطی در تهران کار خود را آغاز کرده است که فلسطین و مقاومت در آستانه مرحله جدیدی از تاریخ هفت دهه مقاومت و ایستادگی خود در برابر سیاست‌های خشونت‌بار رژیم صهیونیستی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۳۸
فلسطین و محور مقاومت

از جمله مولفه‌های این مرحله می توان به این مساله اشاره کرد که در داخل فلسطین اشغالی جریانی افراط‌گرا زمام قدرت را به‌دست گرفته و در جهت زیر پا نهادن تمامی حقوق به‌جا مانده از پیکره فلسطین در حرکت است.

در آمریکا نیز ترامپ و تیم او با تمایلات صهیونیستی، خود را در روند محقق ساختن خواسته‌های صهیونیستی بیش از دولت‌های گذشته متعهد می‌دانند. همین تعهد و همراهی است که نتانیاهو را تشویق می‌کند تا شروع هرگونه مذاکراتی را منوط به پذیرش دو اصل از سوی طرف فلسطینی کند: اول شناسایی اسرائیل به‌عنوان دولت یهودی، دوم تضمین امنیت اسرائیل که منوط به حضور کامل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است؛ این درحالی است که تحلیلگران سیاسی معتقدند گام‌های بعدی نتانیاهو پس از دستیابی به این دو خواسته در ایستگاه‌های زیر تکمیل می‌شود: 1- تشکیل کنفرانس منطقه‌ای سازش با دعوت از کشورهای به اصطلاح معتدل عربی با هدف عادی‌سازی علنی روابط عربی‌ـ‌اسرائیلی . 2- تحمیل راه‌حل مورد نظر خود برطرف فلسطینی با تائید عربی

در این فضای بسیار پیچیده و دشوار، محور مقاومت راسخ‌تر از همیشه در جهت انجام مسئولیت‌های خود گام برمی‌دارد:

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تلاش‌های نتانیاهو در سفرش به آمریکا که با هدف بازگرداندن دولت جدید آمریکا به خصومت‌های آشکار و علنی علیه ایران و حزب‌الله لبنان و نیز پایمال کردن حقوق مردم فلسطین برنامه‌ریزی شده بود با موضعی برخاسته از اقتدار، هشدار لازم را به هر نوع حماقت رژیم صهیونیستی در منطقه ارائه کرد. هشدار دبیرکل حزب‌الله، عامل بازدارنده‌ای در برابر اقدامات لجام‌گسیخته رژیم صهیونیستی و هر تهدید علیه مقاومت خواهد بود.

همزمان نیز جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهد اخلاقی و قانونی خود و سیاست ترسیم شده از سوی امام راحل(ره) در قبال فلسطین ،کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را در تهران برگزار کرده است.

در سوریه روند معادلات سیاسی و میدانی به زیان جریان‌های تروریستی در حرکت است .

در جبهه مقاومت فلسطینی نیز انتخاب یحیی السنوار به جانشینی اسماعیل هنیه در غزه نشانه دیگری از چیدمان مقاومت برای احتمالات آتی است. سنوار سابق بر این به‌عنوان مسئول شاخه امنیتی حماس چندبار از سوی مقامات صهیونیستی بازداشت و آخرین بار در حل و فصل پرونده شالیط مبادله شده است. وی در اولین اظهارات خود اعلام کرد «کاری خواهد کرد که اشک نتانیاهو را درآورد.»

برگزاری کنفرانس فلسطین با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات اثرگذار ایشان، در کنار خطابه استراتژیک دبیرکل حزب‌الله لبنان و تحولات صورت‌گرفته در صحنه فلسطین و سوریه، پیام‌های زیر و بسیاری از پیام‌های دیگر را در بر خواهد کرد:

1- تاکید بر این‌که فلسطین همچنان زنده است

2- مورد خطاب قرار دادن جهان عرب، جهان اسلام و ملل آزادیخواه مبنی بر این‌که فلسطین همچنان به‌عنوان اصلی‌ترین دستور کار جهان اسلام است.

3- مخاطب قرار دادن مردم مقاوم و جوانان غیور فلسطینی مبنی بر این‌که در دنیای سرشار از خشونت و توطئه، اطمینان داشته باشند که در مبارزاتشان تنها نبوده و ایران و محور مقاومت را در کنار خود دارند.

4- این‌که فلسطین و محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران در نتیجه دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های سخت و طاقت‌فرسای منطقه‌ای و بین‌المللی و با وجود توطئه‌های متعدد داخلی و خارجی علیه محور مقاومت؛ قوی‌تر و راسخ‌تر از گذشته از درون غبارهای ناشی از این توطئه‌ها بیرون آمده و همچنان بر تعهد خویش در راستای حمایت از آرمان ملل مظلوم و آزادیخواه حرکت می‌کند.

سربلند باد ایران، پیروز باد فلسطین مقتدر باد مقاومت

محمدرضا رئوف‌شیبانی - سفیر پیشین ایران در سوریه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها