رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی درگفت و گو با جام جم آنلاین:

کالای ایرانی بیشترین ضربه را از ضعف در خدمات پس از فروش می خورد

چند سالی است، جمعی ازفروشندگان لوازم خانگی کشوربا شعار «ایرانی، کالای خوب ایرانی بخر» فعالیت می‌کنند که هدفشان، حمایت از تولید داخلی و تولیدات خوب ملی است، اما مشکل این است که این هدف به علت وجود کالاهای نامرغوب ایرانی به‌طور کامل محقق نشده است. هم اکنون در کشور کالاهای بسیار باکیفیت بویژه از نوع آبگرمکن، پکیج و چرخ خیاطی تولید و به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود. با این حال همین کالاهای باکیفیت از ذهنیت بدی که کالاهای ایرانی در مردم ایجاد کرده‌اند، لطمه می‌بینند.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲۰
لطمه بی‌کیفیت‌ها به باکیفیت‌ها

این حق مردم است که درازای پولی که می‌پردازند، جنس باکیفیت و مقاوم به خانه ببرند، درحالی که غالب تولید‌کننده‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند و بعد از فروش کالاهای خود از خدمات پس از فروش نیز طفره می‌روند درحالی که تولید‌کننده خارجی با قیمت کمی بالاتر، کالایی با کیفیت خوب و خدمات پس از فروش مناسب به دست مشتریان ایرانی می‌دهد.

مشکل دیگری که جامعه ما از آن رنج می‌برد، مازاد تولید لوازم خانگی بدون وجود صادرات است. هم‌اکنون نزدیک به 250 کارخانه تولید اجاق گاز و100 کارخانه تولید یخچال در کشور داریم که بسیار بیشتر از نیاز داخلی است.

بنابراین باید به مردم حق داد که دنبال کالای باکیفیت باشند، هرچند برای پاک کردن ذهنیت منفی علیه کالاهای ایرانی و مظلوم واقع شدن کالاهای باکیفیت داخلی نیز باید کاری کرد، چون قرار نیست خوب‌ها چوب بدها را بخورند.

محمد طحان‌پور

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها