مشاور وزیر خارجه در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

برگزاری اجلاس یکروزه «فلسطین مظلوم و راه کارها» با حضور 50 کشور

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در حالی امروز و فردا در تهران برگزار می‌شود که نگاهی به پنج دوره پیشین آن بیانگر این موضوع است که این دوره از منظر اهمیت، حائز شاخصه‌ها و مولفه‌هایی متمایز است.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۹۸
فلسطین در صدر اولویت‌های جهان اسلام

نخست آن‌که جهان اسلام در شرایط فعلی به دلیل ابتلا به پدیده شومی به نام تروریسم از توجه خود به موضوع اصلی که همان مساله فلسطین به حساب می‌آید، کاسته است. خشونت و افراط‌گرایی در حالی با وجود حمایت‌های مشخص، به عمد به نام اسلام و جنگ بین شیعه و سنی انگاشته می‌شود که رژیم صهیونیستی از غفلت خبری سهوی یا عمدی رسانه‌ها استفاده کرده و به اقدامات ضدحقوق بشری خود در سرزمین‌های اشغالی بویژه شهرک‌سازی و یهودی‌سازی فلسطین ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر تروریسم و روند مقابله با آن بین کشورهای مسلمان و منطقه به عامل شکاف و واگرایی کشورها مبدل شده است.

دوم آن‌که در سال‌های اخیر در سکوت خبری رسانه‌ها به دلیل تحت پوشش قرار دادن اخبار دیگری همچون وقایع سوریه، عراق، یمن و بحرین، شرایط در سرزمین‌های اشغالی به وضعیتی بحرانی رسیده است تا جایی‌که مردم فلسطین بویژه جوانان از حقوق اولیه تحصیل، اشتغال و حتی زندگی در منازل مسکونی خود محروم شده‌اند و حقوق نخستین بشری نیز در این سرزمین‌ها بویژه در غزه پایمال می‌شود؛ نگاهی به شرایط منطقه و وضعیت جهان اسلام و آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و تحلیلی در این خصوص، ذهن انسان را به ارتباط تنگاتنگ میان رشد خشونت و افراطی‌گری و تروریسم در منطقه و پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی معطوف می‌کند.

ارتباطی که متاسفانه برخی کشورهای مسلمان منطقه نیز در تکمیل آن نقش داشته و بر شعله‌ور شدن آتش آن دامن می‌زنند. در این میان هدف اصلی جبهه صهیونیستی را می‌توان تضعیف محور مقاومت دانست.؛روندی که اگر با هوشیاری جمهوری اسلامی ایران همراه نمی‌شد، می‌توانست عواقب جبران‌ناپذیری را برای منطقه و حتی جامعه جهانی همراه آورد.

رویکرد شوم رو به رشد رژیم صهیونیستی و غفلت کشورهای جهان بویژه جهان اسلام در قبال مساله فلسطین آنچنان است که اگر صدای این ملت مظلوم به گوش جهان رسانده نشود، خطر یهودی‌سازی کامل فلسطین و از بین‌بردن قبله نخست مسلمانان جهان و متعاقب آن سیطره و نفوذ در سایر کشورهای مسلمان نیز، بیش از گذشته نگران‌کننده خواهد بود.

در این موقعیت برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مقامات و شخصیت‌های سیاسی بیش از 80 کشور جهان فرصت مغتنمی است تا فلسطین به صدر توجهات کشورهای مسلمان بازگردد و نقش محوری وحدت‌آفرینی بین کشورهای جهان اسلام را به عهده گیرد.

با این اوصاف ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تلاش دارد تا بار دیگر در فضای خفقان رسانه‌ای غرب، موضوع فلسطین را به عنوان اولویت اصلی منطقه و جهان و بویژه کشورهای مسلمان نمایان سازد و فلسطین را به عنوان عنصری وحد‌ت‌آفرین بین امت اسلام معرفی کند و با برگزاری این کنفرانس آغازگر حرکتی رو به جلو جهت ازبین‌بردن اختلافات قومی و طایفه‌ای بین کشورهای مسلمان باشد.

جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا با تقویت مجدد زیرساخت‌ها و پایه‌های مقاومت، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم کودک‌کش صهیونیست را احیا و تقویت کند.

بی‌تردید وحدت و همدلی در جهت حمایت از فلسطین، حلقه مفقوده امروز جهان اسلام است و ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تلاش دارد تا با تقویت توجه به مساله فلسطین بار دیگر از ظرفیت‌های مردمی، دیپلماسی، پارلمان‌ها، فرهنگ‌ها و سیاست، در جهت احیای آرمان‌های حمایت از فلسطین بهره ببرد و زبان گویای جهان اسلام در حمایت از فلسطین مظلوم باشد.

دکتر کاظم جلالی - سخنگوی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها