فرماندار فهرج از تخریب ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی هفت روستای فهرج در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب خبر داد و گفت: این روستاها پیش از وقوع سیلاب تخلیه شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۳۴
تخریب ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی ۷ روستای فهرج

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا نژادخالقی در گفتگو با مهر با اشاره به وقوع سیلاب در فهرج اظهار کرد: در حال حاضر راه مواصلاتی هفت روستای شهرستان فهرج قطع است.

وی با اشاره به اینکه این روستاها قبل از وقوع سیلاب تخلیه شده و مردم به یکی از مدارس در بخش نگین کویر منتقل شده اند، افزود: اقلام مورد نیاز مردم نظیر غذا و کنسروجات توسط هلال احمر و کمیته امداد بین افراد اسکان داده شده در حال توزیع است.

نژاد خالقی گفت: با توجه به اینکه پیش از وقوع سیلاب هیچ گونه بارندگی در شهرستان فهرج رخ نداده بود مردم پذیرش احتمال وقوع سیلاب را نداشتند.

وی با بیان اینکه مردم در زمان اعلام تخلیه روستاها غفلت کردند، افزود: روز گذشته حتی شاهد وقوع توفان شن در منطقه بودیم و همین مسئله باعث شده بود که مردم باور نکنند که سیلاب از بالا دست در حال پیشروی به سمت این منطقه است و به همین دلیل حاضر به تخلیه روستاها نبودند.

فرماندار فهرج با اشاره به اینکه سال های مدیدی در این منطقه سیلاب رخ نداده بود، تصریح کرد: از شب قبل از وقوع سیلاب هشدار در خصوص تخلیه منازل به ساکنین این هفت روستا داده شده بود؛ اما با توجه همکاری نکردن مردم با مسئولان مجبور شدیم ۲۰ دقیقه پیش از رسیدن سیلاب به منطقه با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و سایر دستگاه های اجرایی مردم را به وسیله ماشین های ادارای از مناطق در معرض خطر سیلاب خارج کنیم.

وی از تخریب ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی هفت روستای تخلیه شده این شهرستان در اثر وقوع سیلاب خبر داد و یادآور شد: در بقیه مناطق ۵۰ درصد منازل تخریب شده اند.

نژاد خالقی عنوان کرد: در حال حاضر آب و برق تمامی روستاها وصل است و تنها راه های هفت روستای فهرج مسدود است که با توجه به گل و لای ناشی از سیلاب امکان تردد در آنها وجود ندارد که در تلاش هستیم با عملیات شن ریزی امکان تردد در این مسیرها را ایجاد کنیم.

فرماندار فهرج گفت: پیش بینی می شود با توجه به اقداماتی که در حال انجام است عصر فردا شاهد شرایط عادی در این منطقه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها