رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اهواز گفت: خوزستان برای رسیدن به استاندارد ملی در زمینه پرستار ، حداقل به 6 هزار و 500 پرستار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۳۴
کمبود 6 هزار و  500 پرستار  در خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، علیرضا کچ کوبان ضمن بیان این مطلب افزود: براساس استاندارد جهانی، به ازای هر تخت بیمارستانی 2.5 نفر پرستار تعریف شده که این رقم در ایران 1.5 نفر پرستار و در خوزستان 6 دهم درصد پرستار برای هر تخت بیمارستانی است.

وی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 500 پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی مشغول هستند. البته برای رسیدن به متوسط ایران به همین تعداد پرستار نیاز داریم.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اهواز تصریح کرد: شرایط برای جذب پرستاری در خوزستان وجود ندارد و عمده استخدام های پرستاران در استان به صورت شرکتی و با حداقل حقوق تعریف شده است.

کچ کوبان افزود: این در حالی است که پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور است و باید از مزایای متناسب با این شغل برخوردار و بهرم مند باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه اهمال در به کاری گیری پرستاران در استان می تواند به سلامت جامعه آسیب جدی وارد کند افزد: استخدام شرکتی پرستاران و شرایط ناامن شغلی برای این قشر حساس که با جان بیماران سر و کار دارد به هیچ وجه درست نیست و انگیزه کاری پرستاران را کاهش می دهد.

رئیس هیان مدیره سازمان نظام پرستاری اهواز در ادامه ، اجرا نشدن مصوبه های مربوط به مشاغل سخت و زیان آور ، فقدان امکانات رفاهی و عدم اجرای قانون بهره وری از چالش های پیش رو برای قشر پرستاران عنوان کرد و افزود: مهمترین خواسته پرستاران ، اجرای قانون و مصوباتی است که در مجلس به تصویب رسیده که متاسفانه به بهانه های مختلف اجرا نمی شوند.

کچ کوبان یکی از علل عدم بکارگیری پرستاران و بی‌رغبتی پرستاران برای اشتغال در مراکز بیمارستانی و درمانی را پرداختی ها کم و مزایای ناچیز عنوان کرد و افزود: تا زمانی که قانون در باره پرستاران اجرا نشود کمبود پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود15 تا 20هزار پرستار از مراکز آموزش عالی کشور فارغ التحصیل می شوند افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی حدود 200هزار پرستار در کشور کمبود داریم ولی در عین حال دانش آموخته رشته پرستاری به دلیل ناکافی بودن حقوق دریافتی و مزایا رغبتی به استخدام به صورت شرکتی در بیمارستان ها ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها