مغز داوینچی طوری تفکیک شده عمل می‌کرد که با یکی از دستان خود طراحی می‌کرد و با دست دیگر به طور برعکس متونی می‌نوشت که برای خواندن آنها باید از آیینه استفاده می‌شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۲۳
اسراری درباره لئوناردو داوینچی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، لئوناردو داوینچی از بزرگترین مخترعان و نقاشان تاریخ محسوب می‌شود که بررسی روی آثار او نشان می‌دهد این مرد ایتالیایی از باهوش‌ترین افراد در طول تاریخ بوده است.

داوینچی که سال 1452 میلادی متولد شد و در سن 67 سالگی از دنیا رفت، نقاشی‌های ارزشمندی را از خود به جا گذاشت که از جمله آنها می‌توان به مونالیزا، شام آخر، مرد ویتروویَن و ... اشاره کر.

در مورد مونالیزا و لبخند زنی که در این تابلو به نمایش درآمده تئوری‌های مختلفی مطرح شده است ولی محققان تاکنون نتوانسته‌اند نظر درستی را در این زمینه ارایه دهند.

در یک تئوری گفته می‌شود خانمی که توسط دلقک‌ها و نوازندگان موسیقی سرگرم شده بود شخصی است که داوینچی تابلو مونالیزا را از روی او کشیده است.

بر اساس تئوری دیگر گفته می‌شود که مونالیزا در اصل یک پرتره لئوناردو محسوب می‌شود که او به صورت مبدل از خودش کشده است.

محققان دانشگاه آمستردام و دانشگاه النویز آمریکا با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند تشخیص چهره اعلام کردند تابلو مونالیزا 83 درصد خوشحال، 9 درصد منزجر، 6 درصد ترسیده، و 2 درصد عصبانی است.

لازم به ذکر است «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان در سال 1995 میلادی یک بخش دستنوشته‌های داوینچی موسوم به «مستندات لستر» را به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرد.

این دستنوشته مطالعات داوینچی در زمینه هیدرولیک و حرکت آب را شامل می‌شود.

داوینچی علاقه زیادی به آب داشت و دستگاه مخصوص اکتشافات زیردریایی، لباس غواصی، دستگاه تنفس زیر آب و ... ساخته بود.

وی برای نخستین بار در تاریخ تئوری را مطرح کرد که به صورت علمی علت آبی بودن رنگ آسمان را نشان می‌داد.

وی همچنین باری نخستین بار توضیح داد که چطور زمانی که هلال ماه باریک است، باز هم می‌توان از روی کره زمین بخش بخش‌های ماه را دید. در تئوری او گفته شده بود ماه به واسطه انعکاس نور دریافت شده از کره زمین روشن می‌شود.

مغز داوینچی به گونه‌ای تفکیک شده عمل می‌کرد که او با یکی از دستان خود طراحی می‌کرد و با دست دیگر به صورت برعکس متن‌هایی را می‌نوشت که برای خواندن آنها باید از آیینه استفاده می‌شد.

از جمله کارهایی که داوینچی در زمان حیات خود انجام داده بود می‌توان به ساخت ماشین زرهی، ارابه نظامی مجهز به چهار اسب، جرثقیل گردان، قرقره، سیستم کاوشگر زیردریایی و کشتی پرنده اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۱
در تاریخ ایران هم مردان و زنان نابغه ی بسیاری حتی بالاتر از لئوناردو (كه به هیچ وجه قصد كوچك شمردن او را ندارم) وجود دارند منتها تبلیغات و رسانه های ما در طول تاریخ نتوانسته اند بطور شایسته و بایسته آنها را به جهانیان معرفی كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها