طبق آمارهای رسمی پلیس آگاهی سرقت از منازل روند افزایشی داشته و این در حالی است که پلیس در کشف این سرقت‌ها با نقطه مطلوب فاصله دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۲۷
سفر و چالشی به نام سرقت!

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و بالا گرفتن تب مسافرت، استرس ها و نگرانی های قدیمی مسافران دوباره شروع به خودنمایی می کند. مشکلی به نام سرقت. راه حل چیست؟

بررسی پرونده های سرقت در سراسر کشور به 2عامل اصلی می رسیم که به سارقان اجازه انجام آسان کارشان را می دهد. سهل‌انگاری و کم دقتی صاحبان منازل و کهنه و فرسوده بودن قفل و لوازم ایمنی خانه ها که برای حل علت اول چاره ای جز افزایش آگاهی و گسترش اطلاعات ایمنی وجود ندارد.

یکی از مهم ترین دلایل آسان شدن سرقت منازل که البته شاید خنده دار باشد، آن است که مردم بسیار راحت اموال گران بهایشان را خانه هایشان با قفل هایی بسیار ساده نگهداری می کنند. خانواده ها با گذشت سال ها به استفاده از نسل جدید ماشین یا تلفن همراه توجه نشان می دهند اما هنوز از قفل‌هایی بر روی درب دارند که متعلق به ده ها سال قبل است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای تولید و عرضه پیشرفته‌ترین قفل ها انجام گرفته که نتیجه آن‌‌ها در قالب قفل‌ هوشمند و قفل دیجیتال به بازارهای مصرف عرضه شده است. این نمونه قفل‌ها که به قفل الکترونیکی نیز معروف هستند علاوه بر این که به سارقان اجازه ورود نمی دهند، مالکان را از حمل کردن کلید برای همیشه راحت می کنند.

کشورهای صاحب صنعتی همچون کره جنوبی که به پر و بال دادن به شرکت‌های تجاری و برندسازی در دنیا شهره‌اند و با معرفی برندهای معتبری مثل YUCCA گام‌های موفقی در زمینه ارتقاء استانداردهای محصولات ایمنی برداشته‌اند.

در کنار به روزرسانی و ارتقای سیستم‌های ایمنی منازل، و سایر فضاهای اقامتی، رفاهی، تجاری و... برای آن که نوروز 96 را با آرامش خاطر بیشتری به سفر برویم، رعایت نکاتی مختصر و مفید خاطرمان را آسوده‌تر خواهد کرد؛ نکاتی مانند، شناخت همسایگان، باخبر کردن پلیس از این که چندروزی در منزل نخواهیم بود، ایمن سازی حیاط و حصار منزل، و حتی در معرض دید قرار ندادن وسایل گران‌بها و ارزشمند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها