بازدید هیئت فرهنگی و هنری ژاپنی از حوزه هنری

فیلم های ایرانی عمق عجیبی دارند

اعضای گروه فرهنگی ـ هنری «موکت»(moct) ژاپن با حضور در ایران از جشنواره فیلم صلح و دوستی و همچنین عمق عجیب سینمای ایران سخن گفتند.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۶۸
فیلم های ایرانی عمق عجیبی دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نائوکوتا تاگوما از اعضای این گروه ژاپنی که به ایران آمده و از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بازدید می کرد، توضیح داد: ما تا الان سه بار جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان را در هیروشیما برگزار کردیم و دوست داریم این جشنواره را تا 10 دوره دیگر با کمک‌های دوستان خوبی مثل آقای مومنی شریف، رئیس حوزه هنری و آقای حبیب احمدزاده، نویسنده و پژوهشگر و ... ادامه بدهیم و همچنین ارتباطمان را از آنچه که هست با حوزه هنری قوی‌تر کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که هدفشان از برگزاری جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان چیست؟ اظهار کرد: «ایران، ژاپن، صلح و دوستی» شعار این جشنواره است و در واقع هدف اصلی از برگزاری این جشنواره همین است. تفاوت عمده‌ای میان فیلم‌های هالیوود و ژاپنی وجود دارد. این تفاوت در فیلم‌های ایرانی هم هست. فیلم‌های ایرانی عمق عجیبی دارند و در آن عمق، شما احساس صلح و دوستی را می توانید ببینید.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم عمق صلح ودوستی که در فیلم‌های ایرانی هست را در ژاپن اعلام کنیم. ما در این جشنواره از جانبازان و هنرمندانی که خودشان در جنگ بودند و از نزدیک با جنگ آشنا هستند، بهره می‌بریم و از آن ها تقدیر می‌کنیم.

مسئول اجرایی گروه «موکت» ژاپن در ادامه گفت: زمانی که من به ایران می‌آیم خواسته و ناخواسته از فرهنگ ایرانی الهام می‌گیرم و این رابطه متقابلا شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اتفاق‌هایی که در جنگ می‌افتد مسلما اتفاقات خوبی نیستند و بسیار دلخراش و زجرآورند ولی از نظر من اتفاقی است که افتاده است. به عنوان مثال بمب اتم را به ژاپن انداختند حالا دلیل آن چیست، بحثی مفصل دارد که الان من صحبتی نمی‌کنم. ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم و در مورد آن کاری انجام بدهیم. پس به خاطر اینکه از حادثه‌های تلخی مثل آن جلوگیری کنیم، می گویم: «ما می‌بخشیم»؛ می‌بخشیم به خاطر اینکه انتقام جویی‌ها تمام شود. اگر مدام حس انتقام جویی داشته باشیم، نسل‌های بعدی ما هم باید با این واقعه دلخراش دست و پنجه نرم کنند. به نظر من جنگ گذشته و تمام شده و ما هم همگی باید تلاش کنیم تا به سمت صلح پیش برویم.

نائوکوتا تاگوما در پایان گفت: در کشور من در قسمت هنری‌مان خیلی در مورد جنگ چیزی نداریم در قسمت‌های موزه، وقایع جنگ هم اگر باشد به این دلیل نیست که ما بخواهیم جنگ را عنوان کنیم؛ بلکه ما می‌خواهیم صلح را نشان بدهیم و به نسل بعد آموزش دهیم که اگر در آینده چنین اتفاقی افتاد (که امیدوارم هیچ‌وقت نیفتد) چطور می‌توانیم با این موضوع مواجه شویم و چه کاری انجام بدهیم.

گفتنی است جشنواره فیلم صلح و دوستی ایرانیان هر سال به مدت چهار روز در شهر هیروشیما و سه روز در توکیوی ژاپن در تاریخ ششم آگوست هم‌زمان با سالگرد مراسم هیروشیما برگزار می‌شود و در این جشنواره جانبازان شیمیایی و هنرمندان ایرانی نیز حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها