عاملان شهادت دو مامور پلیس پایتخت دیروز در حالی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند که چهار اعدامی دیگر، از اولیای دم مهلت گرفتند.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۵۶
عاملان شهادت 2 مامور اعدام شدند +عکس

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی مردی به نام ناصر بود که سال 90 برای فراری دادن همدست بازداشت شده خود، به کمک دو مجرم دیگر یکی از ماموران پلیس را به شهادت رساند.

ناصر با حمله به خودروی حمل متهمان، استوار رجب‌پور را که می‌خواست مانع از فرار مرد زندانی شود بشدت مصدوم کرده و منجر به شهادت این افسر پلیس شد.

ماموران در تحقیقات خود دریافتند عامل اصلی این جنایت، یک سارق سابقه‌دار به نام ناصر معروف به «سوزوکی» است. این مرد به اتهام آزار و اذیت کودکان و سرقت مسلحانه چندین بار بازداشت شده بود. در ادامه جست‌وجوهای پلیسی ماموران توانستند ناصر و همدستش را در جریان عملیات‌های جداگانه بازداشت کنند.

متهمان بعد از بازسازی صحنه فراری دادن همدست خود و شهادت افسر آگاهی روانه زندان شده و مدتی بعد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

ناصر نیز در تحقیقات قضایی به جرم خود اعتراف کرد. عامل شهادت این مامور آگاهی با توجه به درخواست اولیای دم، به قصاص محکوم شد که حکم صادره در دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

با گذشت پنج سال از این حادثه، عامل شهادت افسر آگاهی دیروز در زندان رجایی شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

دومین اعدامی نیز مردی به نام یوسف بود که به اتهام شهادت مامور یگان امداد پلیس تهران بازداشت و به قصاص محکوم شده بود که حکم وی نیز دیروز در زندان رجایی شهر به اجرا درآمد.

هشتم آذر سال 89 ، دو مامور یگان امداد تهران در خیابان 45 متری زرند در جنوب غرب تهران به یک دستگاه خودروی بلیزر با دو سرنشین مشکوک شدند و با متوقف کردن آن، یکی از مظنونان را دستگیر کردند اما نفر دوم پا به فرار گذاشت.

ماموران با منتقل کردن متهم بازداشت شده به خودروی یگان امداد از طریق بی‌سیم درخواست نیروی کمکی کردند. لحظاتی بعد همدستان متهم در تماس با تلفن همراه او با ماموران صحبت کردند و پیشنهاد رشوه دادند، ولی با مخالفت آنها مواجه شدند. در ادامه چهار همدست متهم سوار بر یک بلیزر دیگر و یک وانت شورلت به سمت دو مامور حمله کرده و آنها را زیر گرفتند، مهاجمان سپس با خلع سلاح ماموران همدست خود را آزاد کردند و با رها کردن بلیزرها سوار بر وانت شورلت به سمت میدان فتح فراری شدند. در ادامه ماموران متوجه شدند متهمان فراری خودروی پژو یی را دزدیده‌اند. در جست‌وجوهای پلیسی، این خودرو که بدون سرنشین رها شده بود، کشف شد. در بررسی از این خودرو اثر انگشتی به دست آمد که متعلق به یک دزد حرفه‌ای به نام یوسف بود.

او و همدستان فراری‌اش در مخفیگاه‌هایشان شناسایی و بازداشت شدند. این در حالی بود که ماموران باخبر شدند یکی از دو پلیس مصدوم به نام گروهبان یکم ابوالفضل رستم‌زاده به شهادت رسیده است.

عامل شهادت این مامور جوان اعتراف کرده بود که با همدستانش در سرقت کارگاه‌ها و مغازه‌های حاشیه شهر فعالیت داشته است. متهمان مدتی بعد در دادگاه محاکمه و به حبس محکوم شدند. عامل شهادت مامور پلیس نیز به قصاص محکوم و سرانجام بعد از شش سال به دار مجازات آویخته شد.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران به جام‌جم گفت: این دو زندانی باعث شهادت دو مامور پلیس شده بودند و در زندان به سر می‌بردند که به دار مجازات آویخته شدند.

معاون دادستان تهران ادامه داد: چهار زندانی دیگر هم که به اتهام جنایت‌های جداگانه‌ای بازداشت و در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شده بودند نیز پای چوبه دار رفتند. این در حالی است که واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، با خانواده مقتولان برای کسب رضایت آنها جلسه‌هایی برگزار کردند.

وی افزود: تلاش هیات صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران برای جلب رضایت از خانواده چهار اولیای دم تا دیروز ادامه داشت تا این که این تلاش‌ها به ثمر نشست و این چهار محکوم توانستند برای جلب رضای اولیای دم مهلت بگیرند و به زندان بازگشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۶
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۲
یكی از این شهدا همسایه ماست تمام زندگی نوپای خودش و خانواده اش و خانواده همسرش به خاطر این جنایت و اون آدم جانی از هم پاشید به نظر من وقتی تو یه درگیری بدون نیت و قصد قبلی باعث مرگ یه نفر میشی قابل بخششه اما برای یه مشت دزد و آدمكش نه.
فرامز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۱
چقدر اعدام در واقع این احكام توانسته تاثیر در كاهش جرم و جنایت بگذارد خیر خداكنه كه مسئولین دنبال ریشه یابی و رفع علل این بزهكاری شوند اخه چرا در جوامع اروپایی كه احكام اعدام وجود ندارد واقعا امار جرم و جنایت اینقدر كمتر هست و به اعتقاد این بنده حقیر بیشترین عامل این رفتارهای نامتعارف ریشته در وضعیت معیشتی و اقتصاد جامعه را دارد ..اول وجود///// بعد سجود ..در پناه حق
فردین
France
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
بنده مقیم كشور فرانسه هستم ۰ ضریب نا امنی و بزهكاری ۸ برابر از ایران بیشتر است۰ در شهر مارسی وجزیره كرس قتل و جرح روزمره است۰ ضریب نا امنی در ایران بنا بر آمار اینترپل ۰٬۴۷٪ و فرانسه ٪۳٬۷۵ هست!
بهروزرجبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۱
سلام.خدا رحم كند با این روش ،قاطعیت وسرعت عملی كه ما ازدستگاه قضایی می بینیم ،عنقریب هرچی ذرد ومتجاوز وجنایتكاره، شهرهای كشورمان راقرق می كنند.طرف سابقه اذیت وآزاركودكان وسرقت مسلحانه داشته بعدازارتكاب به قتل پلیس به اعدام محكوم شده است .این بایدخیلی پیش ازاینهااعدام می شد .آدم بعضی وقتها فكرمی كنه ،می بینه نه پلیس آمریكا كه بعضاسر یك موضوع پیش پا افتاده آدم می كشد و غیر اصولی وناعادلانه شدیدا حمایت وپلیس جنایتكارتبرئه می شود،وعجیب تر اینكه دولت و مراجع قضایی آمریكا هم به هیچ اعتراض احتمالی رسانه ای ،سیاسی ومردمی توجهی نمی كندوحتی معترضین رامجرم شناخته واعتراضات راسركوب می كنند ،ونه پلیس مظلوم ایران !!!حتما اگر اولیاء دم پلیس شهید رضایت می دادند این گرگهای هار بازهم آزادمی شدند به جان مردم بی گناه می افتادند.
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۲
این اعدامی اول طوماری از جرم و جنایت همراهش بوده بعد از قتلی هم كرده راحت پنج سال زندگی كرده و بعد اعدام شده.خب مشخصه اعدام اینجوری بازدارنده نیست.
حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۲
۳
شهید ابوالفضل رستم زاده وقتی به شهادت رسید فقط 11 ماه بود كه ازدواج كرده بود.
۴ماه بعد از شهادتش فرزندش چشم به جهان گشود.
دنیایی خالی از پدر...

اسم فرزندش را قبل شهادتش انتخاب كرده بود..آقا عرفان

او در زندگی بسیار سختی كشید و از همان ٨ سالگی در كنار تحصیل به سر كار می رفت..


روحش شاد.یادش گرامی

نیازمندی ها