‌رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور گفت: هم‌اکنون آمادگی لازم برای برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را نداریم و به‌جرات می‌توان گفت در صورت وقوع زلزله در تهران، یک‌میلیون و 800 هزار نفر در روز اول حادثه جان خود را از دست خواهند داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۰۳
کشته شدن 1.8 میلیون تهرانی در صورت وقوع زلزله

‌به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در سی‌ودومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در قشم گفت: به‌طور متوسط هر 170 سال یک زلزله بالای هفت ریشتر در تهران به وقوع می‌پیوند و هم‌اکنون حتی از این مدت هم فراتر رفته و بیم آن می‌رود که هر روز این فاجعه در پایتخت کشور رخ دهد.

وی برنامه‌ریزی و آمادگی برای بحران‌ها این‌چنینی را لازمه کار دولت دانست و افزود: نقش پزشکی قانونی در شناخت اجساد بسیار مهم است و از آشفتگی و سردرگمی خانواده‌های قربانیان بسیار می‌کاهد.

معاون وزیر کشور آمادگی 10 درصدی برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را ناکافی دانست و اضافه کرد: باید با مشارکت‌جویی مردم، تخصیص اعتبارات، بهبود ساخت‌وساز، جانمایی مناسب، مصالح مرغوب و همچنین استانداردسازی معابر، جلوی افزایش خسارات و کشته‌شدگان را بگیریم.

وی تشریح کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، زلزله‌های هفت و هشت ریشتری حتی بدون یک کشته به پایان می‌رسد و این در حالیست که زلزله‌های بم و رودبار، با درجه لرزش بسیار پایین‌تر، بیش از 30 هزار کشته برجای گذاشتند.

نجار، بابیان اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است، افزود: باید به مردم آموزش‌های لازم داده شود و آنان را در مقابل حوادث مختلف بیمه کرد تا شاهد بحران در ابعاد مختلف نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها