روحانی پیش از عزیمت به عمان و کویت عنوان کرد:

جزئیات پیام محرمانه امیر کویت / از اصل پیام استقبال کردیم

رییس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی پادشاه عمان به منظور دیدار دوجانبه و گفت و گو با پادشاه این کشور، عازم مسقط شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۱۹
جزئیات پیام محرمانه امیر کویت / از اصل پیام استقبال کردیم

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، تهران را به مقصد عمان ترک کرد.

رییس جمهور همچنین عصر امروز نیز به دعوت رسمی امیر کویت، عازم این کشور می شود.

وی پیش از عزیمت به کشورهای عمان و کویت، در گفت وگویی با خبرنگاران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار ارتقاء روابط با کشورهای منطقه و همسایه و تقویت ثبات، امنیت و توسعه در کل منطقه است.

رییس جمهور با اشاره به پیام کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر اراده این 6 کشور برای ارتقاء و روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران و همچنین حل و فصل سوء تفاهمات از طریق گفتگو و مذاکره بین طرفین، گفت: ما از اصل این پیام استقبال می‌کنیم و در جریان این سفر نیز در خصوص ارتقاء همکاری‌ها، دیدار و گفتگو خواهیم داشت.

روحانی با تأکید بر اینکه اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حسن همجواری با همسایگان و حفظ امنیت خلیج فارس است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تجاوز، مداخله در امور داخلی سایر کشورها و تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی نیست و همکاری مشترک با کشورهای دوست اسلامی و همسایه در اولویت است.

رییس قوه مجریه تصریح کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود و حضور خارجی، تأثیری نداشته و مضر می‌باشد و کشورهای منطقه از بلوغ کافی در این زمینه برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه باید به فکر وحدت بیشتر با یکدیگر باشیم و اختلافاتی که برخی قدرت‌های جهانی ایجاد کرده اند، جعلی و مصنوعی است، اظهار داشت: سنی و شیعه در طول قرن‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز داشتند و ایران‌هراسی، شیعه هراسی، سنی هراسی و همسایه هراسی، مجعول و ساخته و پرداخته بیگانگان است و قطعاً سوء تفاهمات، با مذاکره حل و فصل می‌شود.



رییس دولت یازدهم در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عمان و کویت روابطی صمیمانه و دوستانه داشته است، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط دوجانبه بین ایران و این کشورها وجود دارد.



روحانی با اشاره به اوضاع ناآرام و شرایط نامناسب کشورهای سوریه، عراق و یمن، اظهار داشت: در این سفر پایان دادن به خون‌ریزی‌ها در این کشورها بحث و بررسی خواهد شد.

رییس‌ جمهور کشورمان را در این سفر شماری از وزرا و مشاورین رییس‌جمهور و همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان همراهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مها
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
مسولین ما خیلی خوشبین نباشند به حرفهای دول مرتجع منطقه اینا اصلا مرام رو بو نكرده اند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها