در بیانیه ای مداخله جویانه؛

آمریکا خواستار آزادی سران فتنه شد

سایت وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای آزادی سران فتنه را درخواست کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۶۱
آمریکا خواستار آزادی سران فتنه شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما وزارت امور خارجه آمریکا در پایگاه اینترنتی خود با صدور بیانیه ای خواستار آزادی سران فتنه شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا ،مارک تونر در بیانیه ای نوشت: این هفته ششمین سالگرد بازداشت بدون اتهام رسمی مهدی کروبی و میر حسین موسوی مقامات سابق ارشد ایران و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2009 و زهرا رهنورد همسر موسوی و فعال حقوق زنان است. همه آنها در جمهوری اسلامی ایران در حصر خانگی هستند.

در این بیانیه ادعا شده است: ما خواهان آزادی فوری این افراد و همه زندانیان عقیدتی هستیم که به صورت غیرمنصفانه در ایران بازداشت شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: ادامه حصر خانگی آنها مغایر الزامات بین المللی ایران از جمله الزامات میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که ایران کشور عضو آن است و باید براساس آن تضمین های محاکمه حداقل عادلانه را فراهم و نباید شهروندان را حبس و بازداشت خودسرانه کند. ما در محکوم کردن ادامه بازداشت خودسرانه این سه نفر بدون اتهامات یا محاکمه عادلانه به جامعه بین المللی ملحق می شویم و خواهان آزادی فوری آنها هستیم.

این بیانیه در ادامه ادعای خود افزود: ایران باید به حقوق بشر و آزادی های اساسی تمام افراد در ایران مطابق با الزامات بین المللی خود از جمله تضمین به حق اساسی آزادی بیان مسالمت آمیز و حق مشارکت در جامعه مدنی و روند سیاسی بدون ترس از بازداشت و حبس خودسرانه یا انکار محاکمه عادلانه احترام گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
چقدر خنده دار. ببین كیا از حقوق بشر حرف می زنند. پس وضعیت حقوق بشر در یمن ، سوریه ، رواندا ، عراق ، افغانستان و..... چه می شود. چرا شما فقط به فكر نوكران خودتان هستید؟!!!

نیازمندی ها