هیئت‌رئیسه مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را اعلام وصول کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱۹
استیضاح آخوندی اعلام وصول شد + متن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پارلمان، گفت: نامه کمیسیون عمران به مورخ 26 بهمن 95 درباره استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طبق ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس با 34 امضا به هیئت رئیسه ارجاع شده است که اعلام وصول می شود.

وی ادامه داد: طبق ماده 225 آیین نامه داخلی مجلس وزیر مربوطه باید ظرف 10 روز در صحن علنی مجلس حضور پیدا کند.

متن کامل طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما اینجانبان امضاء‌کنندگان ذیل به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استناد بند اول اصل89 قانون اساسی و ماده 222 آیین‌نامه داخلی مجلس به دلایل ذیر تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی را داریم.

1- سیستم ریلی به عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است در حالیکه اولا عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.

2- علت بکارگیری نیروی بازنشسته علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات به عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا علیرغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوء استفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید.

3- توسعه فعالیت اقتصادی بنگاههای وابسته به جنابعالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

4- مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچ‌گاه معرفی نشد. طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.

5- علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی در اختیار کمیسیون عمران قرار ندادید چیست؟

6- علت اینکه در هیئت دولت به جای کار وزارتخانه به دنبال طرحهای حزب‌سازی هستید چیست؟

7- علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاههای کشور و عدم نظارت بر فعالیتهای اقتصادی مدیران این شرکت چیست؟

8- چرا بررسی سانحه آنتونوف 149 تهران - طبس را متوقف نمودید؟

9- در خصوص 4 سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید؟

10- برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید؟

11- در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف و قطار سمنان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می‌شد اما شما در سانحه آنتونوف که با مجوز غیرقانونی رئیس هواپیمایی وقت فعالیت می‌کرد، رسما از ایشان حمایت کردید و جلوی استعفای ایشان را گرفتید، چه پاسخی به افکار عمومی دارید؟

12- کریدورهای بین‌المللی عبوری از ایران به دلیل عدم اقدام به موقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملا فرصتهای نسلهای آینده در حال از دست رفتن است چه پاسخی دارید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خسته دلان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
۰
۰
آخ جون..

نیازمندی ها