ضرغامی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران تشریح کرد

چرایی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و دستاوردهای آن

سازمان سیا به تازگی اسنادی را از طبقه بندی خارج و منتشر کرده که بر اساس آن این سازمان برای یافتن محل جاسوس های آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی در تهران، ۲۰۰ مرتبه به استفاده از قدرت های جادویی و ماورایی نیز متوسل شده که البته هیچ نتیجه ای نداد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۶۴
توسل سیا به جادوگران در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس اسنادی که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای از طبقه‌بندی خارج کرده است، سرویس های اطلاعاتی این کشور از افراد مدعی ارتباط با ماوراء طبیعت برای جمع آوری اطلاعات از جمله گروگان‌گیری سفارت آمریکا در ایران استفاده می کرده اند.

بنا به این گزارش، بر اساس این اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از گروهی از افراد مرتبط با ماورا برای اجرای عملیات استفاده می کرده است.بر اساس این اسناد، این برنامه از سال 1975 اجرا شد.در این برنامه صدها تن که مدعی قدرت های ماورایی بودند حضور داشته اند.از صدها نامزد برای اجرای این برنامه،‌ فقط شش نفر برای اجرای عملیات انتخاب شدند.

برای سال ها، این برنامه که «‌زبانه آتش» نام داشت در مراحل تحقیقاتی بود ولی در سال 1979 برای کمک به یافتن یک هواپیمای ناپدید شده آمریکایی مورد استفاده قرار گرفت.عملیات، موفقیت آمیز بود و افراد مرتبط با ماورا مکان دقیق هواپیمای را با خطای 15 مایل پیدا کردند.

جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا 12 سال بعد،‌در مصاحبه ای، به این رویداد اشاره کرده بود.وی در آن مصاحبه گفت: هواپیمای ما در جمهوری آفریقای مرکزی ناپدید شده بود؛‌ هواپیمای کوچک دو موتوره.و حتی با کمک تصاویر ماهواره ای نیز نمی توانستیم آن را بیابیم.رئیس سیا نزد من آمد و گفت ما زنی را در کالیفرنیا ملاقات کرده ایم که مدعی است قدرت های خارق العاده دارد؛ و او با ذکر جزئیات،‌ مکان سقوط هواپیما را مشخص کرد.

با این حال، یک سری عملیات بعدی با موفقیت کمتری همراه شد.یکی از بدترین آنها درباره گروگان گیری سفارت آمریکا در ایران روی داد.بر اساس این اسناد، تله پاتی ها از گرفتن اطلاعات کافی عاجز ماندند و مکان گروگان ها را که در سراسر ایران پراکنده شده بودند نیافتند. با ایکه عملیات «‌زبانه آتش»‌ در ایران ناکام ماند ولی به مدت 14 سال دیگر ادامه یافت.نام این برنامه و مجریان ارشد آن تغییر کرد ولی همچنان خود برنامه باقی ماند.

ادوین می،‌ فیزیکدانی که با برنامه زبانه آتش همکاری می کرد می گوید:‌ افراد ماورایی، همچون ماموران اطلاعاتی،‌ موثر بودند و متاسفانه، مانند آنها گاهی هم خیلی بد عمل می کردند.جوزف مک مونیگل یکی از افراد درگیر در این طرح می گوید: با وجود اینکه این برنامه از حالت طبقه بندی خارج شده ولی هنوز نام عوامل آن فاش نشده است.این برنامه در سال 1995 به طور رسمی، متوقف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها