در اعتراض به تجاوز پلیس فرانسه به یک سیاهپوست

نا‌آرامی‌ها در حومه پاریس ادامه دارد

در پی تعرض جنسی یکی از افسران پلیس فرانسه به یک مرد جوان سیاه پوست، منطقه «آرژانتوی» واقع در حومه پاریس شاهد صحنه‌های خشونت‌آمیز و بازداشت چند تن از مردمی بود که برای اعتراض به اقدامات پلیس به خیابان‌ها آمده بودند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹۴
نا‌آرامی‌ها در حومه پاریس ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مجله لوپاریزن گزارش داد: عصر یکشنبه حدود ۵۰ تن از جوانان فرانسوی در خیابان «موریس اوتریو» در مرکز منطقه آرژانتوی گردهم آمدند.

این گردهمایی از طریق پایگاه اجتماعی «فیس‌ بوک» اعلام شده بود و هدف آن تقلید شورش‌های نوامبر ۲۰۰۵ بود.

در آن زمان شورش‌های خشونت‌آمیز گسترده تحت عنوان «انتفاضه فرانسه» به دنبال مرگ دو نوجوان مهاجر به وجود آمد. در این رویداد این دو نوجوان که ظاهراً پلیس برای بازجویی از آنها در تعقیبشان بود از دست پلیس مخفی شده بودند اما بر اثر برق گرفتگی کشته شدند.

در اعتراضات روز یکشنبه شاهدان گزارش دادند که گروه جوانان معترض در منطقه آرژانتوی به میله‌های آهنی مسلح بودند و آتش روشن کردند. کمی بعد صحنه را دود غلیظی پوشاند و چندین واحد پلیس با ۹۰ افسر حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی به این منطقه اعزام شدند.

گزارش شده که یکی از خبرنگاران شبکه «BFM-TV» در حالی که این اعتراضات را پوشش می‌داد مورد حمله قرار گرفت. فیلم منتشر شده در توئیتر نشان می‌دهد مردی پس از آنکه مورد حمله قرار گرفته در پیاده رو به حالت قوز کرده نشسته است. در جریان این اعتراض دستکم دو خودرو و چندین سطل زباله به آتش کشیده شد.

براساس گزارش مجله لوپاریزن، یک راننده اتوبوس بر اثر جراحت از ناحیه سر در بیمارستان بستری شده و یک ایستگاه اتوبوس و یک دستگاه اتوبوس با سنگ مورد حمله قرار گرفتند.

حدود ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه یکشنبه به وقت محلی معترضان متفرق شدند اما پلیس برای جلوگیری از گردهمایی مجدد معترضان خیابان‌ها را مسدود کرد. در جریان این رویداد دستکم ۱۱ تن بازداشت شدند.

در چند روز گذشته اعترضات مشابهی نیز در شهرهای مختلف فرانسه صورت گرفت. روز شنبه اعتراض گسترده‌ای در منطقه بوبینی برگزار شد که در جریان آن خودروی «ون» شبکه «RTL» به آتش کشیده شد، شیشه‌ها خرد شده و چندین مغازه مورد غارت قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها