با نزدیک شدن به زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا و تقارن آن با انتخابات ریاست جمهوری، شهرستان فیروزکوه حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۰۶
سوت آغاز انتخابات‌ سال 96 در فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان‌بندی انتخابات شوراها بر اساس اصلاح قانون انتخابات شوراها، گفت: زمان‌بندی برگزاری انتخابات شوراها به گونه‌ای در اصلاحیه قانون انتخابات تعیین شده است که روزشمار این انتخابات به گونه‌ای آغاز شود که با شروع به کار هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود.

قاسم میرزایی نیکو، با بیان اینکه ابتدا باید اصلاح قانون انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شود، افزود: در صورت تأیید این قانون، وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیرامون روز شمار انتخابات شوراها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم بین ۱۷ تا ۲۳ اسفندماه این زمان تعیین شود، ادامه داد: شروع تشکیل هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ اسفندماه است که این موضوع به اطلاع استان‌ها نیز رسیده است، اگر این اصلاح قانون انتخابات تأیید شود، با انتخابات ریاست جمهوری هماهنگ می‌شویم.

میرزایی نیکو با بیان اینکه معمولاً ۶ روز برای ثبت‌نام در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: پس از این ۶ روز، ۲ روز نیز به رسیدگی‌های هیئت اجرائی مهلت می‌دهند و بعد از آن ۴ روز زمان برای رسیدگی به اعتراضات دیده می‌شود و ۲ هفته نیز در اختیار هیئت نظارت خواهد بود.

وی افزود: در قانون قبلی زمان‌بندی به گونه‌ای انجام شده بود که از ۲۹ اسفند روند اجرائی انتخابات شوراها آغاز و تا ۶ فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یافت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون انتخابات شوراها، این زمان‌بندی به ۱۲ اسفندماه باز می‌گردد، البته این تاریخ قطعی نیست و بعد از تأیید اصلاحیه قانون انتخابات شوراها با هماهنگی وزارت کشور این زمان‌بندی تعیین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها