یک مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

هشدار درباره عوارض ریوی خانه تکانی های نوروزی / اهوازی ها دو برابر بقیه آسم می گیرند

مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داد

افزایش هوای سالم از نیمه بهمن

در پی ثبت روزهای متوالی آلودگی هوا در دی ماه و هفته‌ نخست بهمن، از نیمه این ماه هوای تهران رو به ناپایداری‌های جوی نهاد و هوا در بیشتر روزها سالم بود.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۹۰
افزایش هوای سالم از نیمه  بهمن

به گزارش جام جم آنلاین ،«مریم نادری» مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: ارزیابی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می­دهد پایتخت طی هفته گذشته (روزهای 16 تا 23بهمن ماه)،2 روز در وضعیت نا‌سالم برای گروه­های حساس و 6 روز در شرایط سالم سپری کرده است. وضعیت نامطلوب کیفیت هوادر روزهای مورد نظر ناشی از افزایش غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون گزارش شده است.

به گفته نادری، در اوایل هفته گذشته، افزایش محسوس غلظت آلاینده­ ها عمدتا ناشی از شرایط جوی پایدار و سکون نسبی هوا (وزش باد آرام متغیر بین 0 تا 2 متر بر ثانیه) بوده که به ویژه همراه با کاهش دمادر طول شب­ هنگام و در نتیجه محدودیت فضای مورد نیاز برای پخش آلاینده­ ها در راستای قائم، منجر به تجمع موقتی ذرات در سطح شهر و غبارآلودگی شد.

وی افزود: هرچند از روز دوشنبه افزایش میزان ناپایداری جوی و وزش بادهای شدید (سرعت متغیر بین 6 تا 9 متر بر ثانیه) در برخی ساعات طی بعدازظهر،نقش ب­سزایی در پراکندگی ذرات معلق و به تبع بهبود کیفیت هوا ایفا کرد.همچنین تداوم شرایط جوی ناپایدار، افزایش میزان ابرناکی و فراهم شدن شرایط برای بارندگی به ویژه در شبانگاه پنجشنبه منجر به کاهش قابل توجه غلظت آلاینده­ ها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها