تلاش بانوان استان خوزستان در جشنواره غذاهای محلی شهر اهواز موجب آزادی یک محکوم مالی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸۱
غذاهایی که برای آزادی یک زندانی طبخ شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد دیه کشور، جشنواره خیریه فروش غذا با هدف کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان در مورد این اقدام خیرخواهانه گفت: این جشنواه خیریه با همت پایگاه بسیج خواهران حضرت نرجس (س) دایر و با عواید 65 میلیون ریالی حاصل از آن زمینه آزادی یک سرپرست خانواده که به دلیل بدهی مالی 4 ماه در حبس حضور داشت فراهم و این مددجو به آغوش گرم خانواده بازگشت.

وی با اشاره به آمار آزادی‌های این ستاد حمایتی در سال جاری گفت: امسال به برکت کمک‌های معنوی و مادی نیکوکاران بیش از 200 زندانی غیرعمد واجد شرایط از بند حبس رهایی یافته‌اند که جالب است بخش قابل توجهی از اعتبار لازم برای این آزادی‌ها از طریق برگزاری یک چنین جشنواره‌ های فرهنگی، تخصیص گیشه فروش یک فیلم سینمایی، کمک‌های دانشجویی و حمایت‌های مالی صنوف مختلف اقتصادی فراهم شده است.

هاشم‌نیا با اشاره به حضور سه زندانی زن جرایم غیرعمد در این استان تاکید کرد: در روزهای باقیمانده از سال با حمایت بانوان استان و طی یک اقدام فرهنگی در صدد هستیم زمینه آزادی این محبوسان را نیز در آینده‌ای نزدیک فراهم کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان اعلام کرد: هم اکنون 317 بدهکار مالی و دیه در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند که در تلاش هستیم 44 زندانی دیات ناشی از تصادفات را با مشارکت صندوق تامین خسارت‌های بدنی تا آستانه نوروز 96 به حداقل ممکن تقلیل داده و مابقی مددجویان را به ویژه زندانیان ناشی از عدم تعهد نفقه و مهریه را نیز با همکاری شکات و البته حمایت خیرین نزدیک به صفر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها