رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به انعقاد ۶ قرارداد با خودرو سازان خارجی اشاره کرد و گفت : از جمله این شرکت‌های خارجی، بنز است که تا پایان سال جاری قرارداد خود را با شریک داخلی امضا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۷۹
انعقاد ۶ قرارداد در صنعت خودرو با شرکت‌های خارجی

به گزارش جام جم آنلاین ،منصور معظمی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو وجود دارد. در حالی که این آمار در جهان یک خودرو به ازای هر ۱۲۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این شرکت‌های خارجی، بنز است که تا پایان سال جاری قرارداد خود را با شریک داخلی امضا خواهد کرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: طی سال جاری ایران خودرو با شرکت پژو قرارداد بست که محصول مشترک آنها اسفند امسال به بازار عرضه می شود.
وی افزود: همچنین شرکت سایپا با سیتروین قراردادی را منعقد کرد که محصول آن نیز نیمه اول سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

به گفته معظمی، قرارداد ایدرو با رنو هم منعقد شده که محصول مشترک آنها تا پایان سال ۲۰۱۷ و یا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد تولید گیربکس اتوماتیک، گفت: شرکت فولکس واگن با یک خودروساز ایرانی به تفاهم رسیده و در آستانه امضای قرارداد هستند.

وی ادامه داد: شرکت هیوندایی نیز با یک خودروساز ایرانی قرارداد بسته که محصولاتشان به بازار عرضه خواهد شد.

رییس سازمان گسترش همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد بنز با یک خودروساز ایرانی، اظهار داشت: طی سال جاری ۶ قرارداد در صنعت خودرو کشور نهایی شده و علاوه بر این، قطعه سازان ایرانی نیز قراردادهایی را با شرکتهای خارجی منعقد کرده اند.

وی ادامه داد: برخی مواقع می‌پرسند چرا فقط با بعضی از کشورها در صنعت خودرو قرارداد بسته‌ایم، پاسخ من این است که بازار ایران بر روی همه شرکت‌های خارجی باز است به شرطی که نسبت به سرمایه‌گذاری و ارتقای تکنولوژی و همچنین صادرات از ایران اقدام کنند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: در هشت ماهه امسال طبق گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور ۷ درصد بوده که در این میان دو بخش نفت و گاز و صنعت پیشرو بوده‌اند و در بخش صنعت نیز صنایع وابسته به خودرو نقش اصلی را در رشد اقتصادی داشته‌ است. به گفته وی تا پایان سال جاری تولید انواع خودرو در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

معظمی با بیان اینکه اگر اصحاب رسانه و مردم زبان به گلایه از صنعت خودرو می‌گشایند به دلیل آن است که انتظار بیشتری از این صنعت دارند، تصریح کرد: مردم در سال‌های آینده از ثمره تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودرو گرفته‌اند، بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶، ۹۳ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شد که ارزش مالی صنعت خودرو در جهان حدود ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده که در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار نیز صنایع خودروسازی به دولت‌ها در جهان مالیات داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها