رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تبیین کرد:

نقش ترکیه و داعش در ریزگردهای ایران

مشکلات استان خوزستان پایانی ندارد .ظاهرا قرار نیست گردوغبار دست از سر مردم این استان بردارد این روزها تعداد روزهای آلوده از غباراز روزهای پاک پیشی گرفته است .خوزستانی ها به مانند کلاف سردرگمی هستند که دستشان به جایی بند نیست فقط امیدشان به خداست .می خواهند با این مهمان ناخوانده کنار بیایند ولی نمی شود .مهمان ناخوانده بسیار موذی است سلامت خوزستانی ها را نشانه گرفته است .هر روز بخشی از بدن مردم این خطه در معرض آسیب قرار می گیرد .کسی هم فریادرس نیست .
کد خبر: ۱۰۰۱۰۷۸
موشک باران تمام شد، با باران ریزگرد چه باید کرد؟!

به گزارش جام جم آنلاین ،طی دو روز گذشته بی سابقه ترین گرد وغبار برآسمان خوزستان حکمفرما شد شدت آن به حدی بود که نیروگاه های برق از کار ایستاد .شهر را تاریکی در برگرفته است وضع هوای اهواز به گونه ای است که خودروها حتی روبروی خود را مشاهده نمی کنند و مجبور به روشن کردن چراغ شده اند. خیابان های اهواز تقریبا خالی از مردم است و به خانه های خود پناه آورده اند هر چند شدت گرد و غبار باعث نفوذ گرد و غبار به داخل خانه ها هم شده است. دیگر پل های رودخانه کارون نیز از فاصله ۱۰۰ متری دیده نمی شود.

براساس گزارش استاندار خوزستان ، رطوبت در اهوازطی دو روز گذشته به ۹۶ درصد رسیده است. رطوبت بالا و توأم با آلودگی و خاک انباشته شده از طوفان و گردوخاک هفتم بهمن بر خطوط انتقال و ایستگاه‌های برق نشست و باعث شد که حالت عایق مانند در خطوط انتقال و ایستگاه‌های برق، ایجاد و این ایستگاه‌ها از مدار خارج شوند.این اتفاقات سبب شد که مردم استان در روز گذشته با قطعی برق وآب روبه رو شوند.اگرچه امروز این قطعی برطرف شده است .ولی به گفته مسئولان احتمال تکرار آن وجود دارد.

این درحالیست که استاندار خوزستان روز گذشته در توجیه این اتفاق از نبود امکان پیش بینی مه و رطوبت تا حدود ساعت 24 خبر داد و گفت: به محض دریافت گزارش هواشناسی استان در ساعت 23 و 30 دقیقه جمعه شب بحث کارشناسی و مدیریت بحران با مدیریت استاندار آغاز و تصمیمات کارشناسی به صورت دقیق انجام شد.

وی گفت: گل و لای ناشی از گرد و خاک و رطوبت باعث شده بود که عملا کار انتقال برق از نیروگاهها به شبکه های فوق توزیع برق در استان با مشکل مواجه شود.البته هفته گذشته مسئولان شرکت برق استان و اهواز اقدام به شست و شوی شبکه ها کرده و بیش از 60 پست از 360 پست موجود برق استان را به طور کامل شست و شو دادند.

پیش بینی می شد

در همین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان چند روز پیش این وضعیت را پیش بینی کرده بود و گفت: توفان های شدید گرد و خاک در بهمن ماه 93 در اهواز در حال تکرار شدن است.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به هشدار هواشناسی خوزستان در روزهای اخیر نسبت به وزش بادهای شدید جنوب شرق در استان اظهار کرد: در صورت نبود بارندگی، بادهای جنوب شرق منجر به توفان های شدید در جنوب شرق استان به ویژه اهواز می شود، که نمونه آن را در بهمن ماه 93 در اهواز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این کانون ها عمدتا بافت رسی دارند که در صورت بارندگی به مرتع و کشاورزی منجر می شوند و در صورت نبود بارندگی منشاء گرد و غبار خواهند شد.

کسی به فکر خوزستان نیست

نماینده اهوازنیز جدیدا در اعتراض به وضعیت پیش آمده برای مردم خوزستان گفت:کسی فریادرس این مردم نیست . پدیده ریزگردها ی اخیر ناشی از انتقال آب به فلات مرکزی است؛ متاسفانه اصرار زیادی بر انتقال آب به فلات مرکزی وجود دارد. انتظار داریم رییس جمهور در خصوص این وضعیت خوزستان پاسخگو باشد.

علی ساری حتی به عذرخواهی وزات نیرو نیز انتقاد کرد و افزود: عذرخواهی بابت چه؟ اگر قصوری صورت گرفته است باید اعلام شود. فرهنگ عذرخواهی بسیار قابل تقدیر است، اما عذرخواهی بار مسئولیت را کم نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم حل معضل ریزگردها تصریح کرد: موضوع اصلی خروج نیروگاه‌های برق از مدار نیست، بلکه این ریزگردها هستند که موجب بروز مشکل در نیروگاه‌های برق استان خوزستان شدند. باید این سوال مطرح شود که چرا در خوزستان ریزگرد باید وجود داشته باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
حتما" مقصر اصلی دولت قبلی است!!!!!!!
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
اگر چاره ای اساسی و علمی برای بحران دریاچه ارومیه نشود بعد از چند سال چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان قابل سكونت نخواهند بود. علاج واقعه قبل از وقوع باید كرد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
اینجا صحیت یه استانه نه یه دریاچه
نینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا كجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها