معاون وزیر نیرو در گفت و گو با جام جم آنلاین :

قطع برق هنگام برف، طبیعی است؛ به زودی وصل می شود!

همه شهرهای خوزستان برق دارند و 80 درصد برق اهواز نیز وصل شده است. آب اهواز هم تا ساعتی دیگر وصل می شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۷۸
برق خوزستان وصل شد / وصل آب اهواز تا ساعتی دیگر

به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: همه شهرهای خوزستان برق دارند و 80 درصد برق اهواز نیز وصل شده است و تا یک ساعت دیگر 20 درصد دیگر نیز وارد مدار می شود.

میثم جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه از ساعت 4 و 45 دقیقه صبح امروز برق خطوط فشار قوی و ضعیف برق 10 شهر استان به خاطر مه و گرد و غبار قطع شده است، افزود: همزمان با قطع شدن برق این شهرها در سیستم آبرسانی شهر اهواز نیز اختلال ایجاد شد چون آبرسانی در شهر اهواز از طریق خطوط پمپاژ آب صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در دیگر شهرهای استان مشکل آبرسانی نداشتیم، گفت: تا ظهر امروز با استفاده از یک خط دیگر برق توانستیم تصفیه خانه های شماره 1 و 2 اهواز را وارد مدار کنیم.

جعفرزاده افزود: با استفاده از شستشوی مقره های خطوط فشار قوی که گرد و غبار موجب شده بود گل الود شود و حالت چسبندگی پیدا کنند ، این مقره ها باز شد و بعد از تمیز شدن و شستشو دوباره نصب کردیم تا خطوط فشار قوی وارد مدار شود.

وی با اشاره به اینکه این پدیده در یک ماه اخیر دو بار اتفاق افتاده است ، گفت: کارگروهی تشکیل شده است که در زمان وقوع حوادث مشابه با آن مقابله کند یا از وقوع چنین حوادثی با در نظر گرفتن تدابیری مانند تغییر جنس مقره ها به سیلیکونی و ایجاد پوشش و حفاظ برای جلوگیری از ورود گرد و غبار بر روی مقره ها از چنین حوادثی پیشگیری شود.

در همین حال مدیرعامل آبفای کشور اعلام کرد: آب اهواز تا 2 ساعت دیگر وصل می شود.

حمیدرضا جانباز افزود: آب سوسنگرد قبل از ظهر با کمک ژنراتور وصل شد و تصفیه خانه شماره 2 اهواز که60 درصد آب این شهر را تصفیه و تامین میکند هم ساعت 12 وارد مدار شد.

وی افزود: ساعت 14:15 هم تصفیه خانه شماره یک اهواز وصل شد و الان هر 5تصفیه خانه شهر اهواز وارد مدار تصفیه و پمپاژ آب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها