با امضای ولادیمیر پوتین؛

«ادوارد اسنودن» شهروند روسیه شد

منابع اطلاعاتی آمریکایی ادعا کردند که روسیه، امکان تحویل دادن ادوارد اسنودن به آمریکا را بررسی می کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۹۷
آیا روسیه اسنودن را به آمریکا تحویل می دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،شبکۀ "NBC" به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد: بر اساس شایعات و داده های اطلاعاتی جمع آوری شده در روسیه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، احتمال دارد "ادوارد اسنودن" کارمندِ سابق سازمان اطلاعات آمریکا، به واشنگتن تحویل داده شود.

ادوارد اسنودن، به سبب افشای جزئیات برنامه‌های سری جاسوسی دولت آمریکا معروف است.

"بن اونزر" یکی از وکلای اسنودن در گفت وگو با شبکۀ "NBC" هرگونه اطلاع از این موضوع را انکار کرد و گفت: تیم اسنودن، هیچ اشاره ای در این زمینه دریافت نکرده است و هیچ چیز نگران کننده ای در این زمینه وجود ندارد.

پیش از این، مایکل موریل، معاون سابق رئیس سازمان سیا گفته بود که مسکو می تواند با تسلیم اسنودن به آمریکا، به دونالد ترامپ "هدیه" دهد و این موضوع می تواند زمینه ساز روابط شخصی ترامپ و پوتین شود و موجب تبدیل شدن روسیه به یک شریک برای آمریکا شود.

اما ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجۀ روسیه، چندی پیش با تاکید بر این که رویه قصد ندارد اسنودن را به واشنگتن تحویل دهد، خاطر نشان کرد که دولت روسیه، مدت اقامت اسنودن در روسیه را دو سال تمدید کرده است.

دیمتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری روسیه نیز در گفت وگو با "BBC" خاطر نشان کرد که حل و فصل مساله اسنودن، تنها از اختیارات مراجع سازمان مهاجرت یا شخص رئیس جمهور است.

اسنودن، در سال 2013 موفق شد از روسیه، به مدت 3 سال پناهندگی موقت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها