تجربه نشان داده است هرچه تهدید علیه ملت ایران شدیدتر باشد به همان میزان پاسخ مردم شدیدتر خواهد بود و این معادله‌ای است که دشمنان این مرز و بوم به‌رغم گذشت 38 سال، مجهولات آن را نیافته و از حل آن عاجزند؛ اگر هم یافته‌اند جرأت اعتراف ندارند.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹۱
ایرانی از تهدید نمی‌ترسد

آنها نمی‌دانند که به فرموده رهبر انقلاب، ایرانی از تهدید نمی‌ترسد. ایشان روز 19بهمن در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش افزودند: مردم در روز 22 بهمن با حضور در خیابان‌ها جواب این حرف‌ها و تهدیدات را خواهند داد.

مردم و وحدت کلمه در کلام امام(ره) و رهبری کلیدواژه‌هایی هستند که در 38 سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنها آمریکا از درک و رمزگشایی آن عاجز بوده‌اند. ناتوانی در درک قدرت ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب را می‌توان با مرور ترفندها و تاکتیک‌های متنوعی که آمریکا، اسرائیل و انگلیس به عنوان مثلث اصلی و مرکزی طراحی، هدایت و اجرای این راهبردها و تاکتیک‌ها در 38 سال گذشته دنبال کرده‌اند و البته در این نقشه‌های شوم از همراهی و حمایت برخی کشورهای وابسته و دنباله‌رو سیاست‌های خود در منطقه و اروپا نیز برخوردار بوده‌اند، اما همگی شکست خورده و به نتیجه نرسیده‌اند، بهتر درک کرد. در این میان اشاره به اقدامات و سیاست‌های روسای جمهور آمریکا قابل تامل است.

ـ جیمی کارتر دموکرات از درک خروش و قدرت ملت ایران عاجز بود چون تا آخرین لحظات تصور می‌کرد ایران همچنان جزیره امن برای آمریکاست و می‌تواند شاه را با اعزام ژنرال هایزر حفظ کند. او حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبدیل سفارت آمریکا در تهران به مرکز توطئه تصور می‌کرد می‌تواند آب رفته را به جوی برگرداند.

ـ رونالد ریگان رئیس‌جمهور جمهوریخواه آمریکا هم از درک قدرت ملت ایران ناتوان بود چراکه مشاور امنیت ملی او فرانک کارلوچی از سوزاندن ریشه ملت ایران سخن راند و ریگان نه تنها از جنایات صدام در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران حمایت همه‌جانبه کرد که در اواخر جنگ دست به اسلحه شد و با حمله به سکوهای نفتی ایران و سرنگونی هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج‌فارس نیات آمریکا بر ضدایران را آشکار ساخت.

ـ جورج بوش رئیس‌جمهور جمهوریخواه سرمست از فروپاشی شوروی سابق و متکی به نظریه پایان تاریخ فوکویاما تصور می‌کرد ملت ایران از آرمان‌های انقلاب کم کم فاصله گرفته از این رو از پشتیبانی نظام دست خواهد کشید که چنین نشد.

ـ بیل کلینتون دموکرات نیز از درک وفاداری و عمق دلبستگی مردم با آرمان‌های امام و رهبری عاجز بود به همین علت به سیاست تحریم روی آورد.

وی از سویی راهبرد مهار دوگانه مارتین ایندیک را پیگیری کرد و از طرف دیگر در سال 1374 براساس قانون داماتو تحریم‌هایی را برای ضربه زدن به اقتصاد ایران با هدف افزایش شکاف بین مردم و نظام وضع کرد.

ـ جورج دبلیو بوش جمهوریخواه نیز در ادامه اشتباهات روسای جمهوری آمریکا در شناخت ملت ایران و به دنبال حوادث 11سپتامبر، ایران را محور شرارت خواند و سعی کرد با علم ساختن شمشیر حمله نظامی به ایران، مردم را از نظام جدا کند. بوش تحت تاثیر مشاوران و معاونان رادیکال و تندرو خود از جمله ریچارد پرل، پل ولفوویتز و جان بولتون با کشاندن موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت و وضع تحریم‌های سنگین سعی کرد اجماعی جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دهد و با مقصر جلوه دادن نظام، مردم را از نظام جدا کنند که این نیز جواب نداد. بوش حتی در سال 1386 رسما با اختصاص 75میلیون دلار برای توسعه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای علیه سیاست‌های ایران تلاش کرد به روند اقدامات خصمانه آمریکا بر ضدایران ابعاد گسترده‌تری ببخشد که البته این نیز ره به جایی نبرد چون مردم با حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن هر سال پاسخ کوبنده به دولت بوش دادند هرچند وی سر عقل نیامد.

ـ نوبت به باراک اوبامای دموکرات رسید، اما او نیز نتوانست درک درستی از ملت ایران داشته باشد. اوباما نیز همچون سایر مستاجران کاخ سفید از یک سو با نامه‌نگاری و نشان دادن چراغ سبز برای تنش‌زدایی سعی کرد خود را متفاوت نشان دهد و بر چهره اصلی آمریکا سرپوش گذارد اما با وضع تحریم‌های بی‌سابقه بانکی و نفتی و به تعبیر هیلاری‌کلینتون، تحریم‌های فلج‌کننده از سوی دیگر و بعلاوه حمایت از فتنه 88 و دل بستن به تغییر نظام با انقلاب رنگی، ماهیت خود را نشان داد و ثابت کرد که ملت ایران و پیوند بین مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی را درک نکرده است.

و اینک نوبت به دونالد ترامپ بظاهر جمهوریخواه رسیده است که باوجود خط و نشان کشیدن و لفاظی‌های ژورنالیستی مبنی بر این که ایران با آتش بازی می‌کند، سعی کرد مردم ایران را مرعوب سازد اما او که درک صحیحی از تاریخ و تمدن ایران زمین ندارد، نمی‌داند که ایرانیان را نباید تهدید کرد چون جواب آنها قاطع و کوبنده خواهد بود. حضور حماسی و شکوهمند آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن همچون سنوات گذشته، پاسخی دندان‌شکن به ترامپ تازه‌کار بود تا از تجربه اسلاف خود درس گرفته، ملت شجاع ایران را که با عبور از گردنه‌های سخت در 38 سال گذشته آبدیده‌تر از همیشه است، تهدید نکند بلکه در برابر این ملت سر تعظیم فرود آورده، به آنها احترام بگذارد و از سنگ‌اندازی بر سر راه پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی بپرهیزد.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها