گزارش جام جم آنلاین از زندگی و آثار گران‌ترین نقاش زنده جهان

این مرد پیکاسوی قرن 21 است

وقتی صحبت از هنرمندانی با آثاری گرانبها به میان می آید خیلی ها یاد نام های بزرگی همچون پیکاسو، داوینچی، سزان و ... می افتند که آثارشان گاه تا چند صد میلیون دلار خرید و فروش می شود، اما آیا می دانید گرانترین نقاش زنده حال حاضر جهان کیست؟
کد خبر: ۱۰۰۰۳۸۳
این مرد پیکاسوی قرن 21 است

به گزارش جام جم آنلاین، در این گزارش قرار است از گران قیمت ترین هنرمند زنده حال حاضر دنیا برای شما بنویسیم، بهانه اش هم 85 سالگی این هنرمند و افتتاح یک نمایشگاه خاص از او در شهر کلن آلمان است.

گرهارد ریشتر یا همان «گران‌ترین نقاش در قید حیات جهان» ۹ فوریه سال ۱۹۳۲ در شرق آلمان متولد و در غرب این کشور بزرگ شد. او نخستین نقاش تمام آلمانی بود که توانست به شهرتی جهانی دست یابد. امروزه گرهارد ریشتر مشهورترین نقاشِ در قید حیات شناخته می‌شود. برخی او را پیکاسوی قرن ۲۱ لقب داده‌اند.

یکی از تابلوهای گرهارد ریشتر، نقاش آلمانی در حراج آثار هنری لندن به بهای بیش از ۴۶ میلیون دلار( نزدیک به 200 میلیارد تومان) به فروش رفت. نقاشی‌های ریشتر در حال حاضر محبوبترین و گران‌بهاترین آثار هنری در بازارهای جهانی به شمار می‌آیند.

در حراج استوبی لندن آثار ریشتر رکورد بالایی را در فوریه ۲۰۱۵ به دست آوردند که این مرکز حراجی را مجبور به تصحیح ارزیابی‌های پیشین خود کرد. اثار ریشتر دو برابر قیمت‌های پیشنهادی به فروش رفتند.

مجله "Manager Magazin" گرهارد ریشتر را یکی از محبوبترین هنرمندان چهل سال گذشته خواند. درآمد بالای حاصل از فروش آثار ریشتر مبنای محبوبیت او بوده است.

ریشتر برای خلق تصاویر چند لایه‌اش از رنگ‌ و روغن ابزارهای مختلفی به کار می‌گیرد؛ گاه قلم‌مو، گاه کاردک یا حتی چاقو. او می‌گوید که حاصل کار او تا حدی برخاسته از تصادف است. با این حال جزئیات تابلوها و ترکیب‌های غنی هر تصویر از تجربه طولانی نقاش نشان دارند.

ریشتر این تابلو را که در سال ۱۹۶۷ کشیده شده، "پنج در" نام گذاشت. اندکی بعد نیز پتر لودویگ این تابلو را خرید. گرهارد ریشتر در حال حاضر "مشهورترین نقاش آلمانی در قید حیات" به شمار می‌رود. او در ۵۰ سال گذشته بارها سبک، موتیف و روش کار خود را عوض کرده تا از این طریق دست به تجربه امکانات مختلف در نقاشی بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
hossein
Canada
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۱
هرچی ادم ... امده تو شغل ما و من هم در كانادا كارگری می كنم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها