آیت‌الله امامی‌ کاشانی:‌

آمریکا داعش را با پول سعودی درست کرد

آیت‌الله امامی ‌کاشانی در نمازجمعه تهران:

اقدام ترامپ نشان‌دهنده ستیز آمریکا با اسلام است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا ورود اتباع ۷ کشور را به آمریکا منع می‌کند ولو اینکه عقب‌نشینی کرده و لغو می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰۶
اقدام ترامپ نشان‌دهنده ستیز آمریکا با اسلام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله امامی‌کاشانی خطیب موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (22 بهمن‌ماه) با اشاره به ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ورود به سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و از تمام ملت بزرگ ایران که در این راهپیمایی به طور گسترده شرکت کردند و جواب دشمنان را آمریکا دادند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دو اساس داشت؛ یک اساسش امام و اساس دوم آن مردم هستند. در سال 57 زمانی که فرودگاه را بستند، جوان‌ها می‌گفتند ما با سینه‌هایمان راه را باز می‌کنیم. یک فداکاری خاصی در آن زمان بود. این فداکاری و این وحدت کلمه آن زمان، در این روز اهمیت بیشتری دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به دنیا نگاه کنید، ببینید دنیا نسبت به ایران چه نظر و قضاوتی دارد؟ رئیس‌جمهور جدید آمریکا ورود اتباع 7 کشور را به آمریکا منع می‌کند ولو اینکه عقب نشینی می‌کند و لغو می‌شود. ولی در عین حال نشان می‌دهد اصل بحث آمریکا و اسرائیل ستیز با اسلام است. منع ورود عراق چرا؟ما اگر بگوییم با آمریکا نمی‌سازیم عراق که می‌ساخت. مصر، سومالی، سوریه چرا؟ یمن چرا؟ چون یمن می‌جنگدد. پس مشخص است که اصل بحث حقیقت اسلام است.

وی افزود: به همین دلیل است که غرب و امریکا اصرار دارند علیه ما باشند. داعش و امثالهم را آنها تربیت می‌کنند و می‌گویند "ما دشمن تروریسم هستیم". مردم عراق و سوریه را بمباران می‌کنند و می‌گویند "می‌خواستیم داعشی‌ها را بمباران کنیم". این همه جنایت را با تمام پررویی انجام می‌دهند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: ما باید دشمن را بشناسیم. ببینیم امام چه کرد؟ آن ملت چه کرد؟ امروز هم که رهبری راه امام را ادامه می‌دهد، چه حرفی برای گفتن دارد. با وحدت کلمه همان راه را برویم.

وی گفت: در حال حاضر ببینید عربستان با یمن چه می‌کند. البته این موضوع به ملت‌ها مربوط نیست اینها حاکمانند که چنین می‌کنند. این دنیا با این اوضاع و احوال و ناامنی، فساد و ظلم در دست یک گروهی از حاکمان است. این دنیا اگر منهای علی و فاطمه، اگر منهای مسیح و مریم، اگر منهای انبیا و اوصیا بود، یک لحظه قابل زندگی نبود. حکمت حق تعالی بود که توانست تا به اینجا برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها