معاون رئیس جمهور گفت: جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به فکر اشتغال در دستگاههای دولتی نباشند زیرا ظرفیت استخدام سالانه دولت ۱۰۰ هزار نفر و متقاضیان بیش از سه میلیون نفر است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۶۹
جوانان فکر شغل دولتی نباشند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، جمشید انصاری در نشست هم اندیشی با فرهیختگان استان قزوین که روز پنجشنبه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید وضعیت دولت را با شرایط گذشته مقایسه کنیم تا بدانیم به کجا رسیده ایم و قضاوت ما منطقی باشد.

انصاری بیان کرد: گاهی شرایط نابسامان گذشته را فراموش می کنیم و نمی دانیم شرایط آزادی بیان و طرح مسائل سیاسی و اقتصادی بسیار بهتر از گذشته شده و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی آزادانه تر شده است.

وی اظهارداشت: به برکت رای مردم در سال ۹۲ شرایطی در کشور ایجاد شده که مصیبت‌های گذشته را امروز تحمل می کنیم و مقایسه دولت قبل با دولت کنونی جفا به مردم و رای آنهاست.

مقایسه دولت دهم با یازدهم جفا به مردم است

انصاری گفت: دولت گذشته به هیچ قانونی تن نمی داد لذا در مجلس تصویب کردیم تا هیچ استخدامی بدون آزمون صورت نگیرد و امروز حتی در دولت آقای روحانی هیچ فردی بدون طی مراحل قانونی و آزمون استخدامی نمی تواند وارد بدنه دولت شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در سال ۹۰ با طرح مهرآفرین دولت مجوز داد تا عده ای بدون هیچ ضابطه ای وارد بدنه دولت شوند اما ریئس مجلس وارد شد و جلوی این اقدام غیرقانونی گرفته شد و این که برخی شبیه سازی کرده و می گویند فردی به واسطه مسئول ستاد بودن وارد بدنه دولت شده دیگر به هیچوجه صحت ندارد و ما جلوی استخدام غیرقانونی و بدون آزمون همه را گرفته ایم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: امروز رئیس جمهور هم نمی تواند بدون عبور از مرحله آزمون کسی را استخدام دولت کند و جلوی این تخلف بزرگ گرفته شده و کسی استثنا نیست.

وی در خصوص سوال و درخواست نماینده جوانان استان برای استخدام گفت: برای ورود به بدنه دولت شرایط سنی وجود دارد البته ما وظیفه داریم شرایط را برای استخدام جوانان و بانوان هموار کنیم ولی به جوانان توصیه می کنیم دانش خود را ارتقاء بخشند و فقط دنبال پشت میز نشینی نباشند.

انتقاد به دولت وارد است/ نقش جوانان و بانوان در مدیریت کم رنگ است

انصاری در انتقاد به نادیده گرفته شدن جوانان و زنان در پست های مدیریتی گفت: این انتقاد به دولت را می پذیریم و اذعان می کنیم که دولت زمینه لازم را برای پذیرش مسئولیت جوانان و بانوان در بدنه خود فراهم نکرده است.

وی بیان کرد: تصمیم گرفته ایم برای ارتقاء توان بانوان در مسئولیت های مدیریتی یارانه پرداخت کنیم تا شاهد حضور افراد توانمند و متخصص در مشاغل مدیریتی باشیم و این طرح ارائه شده و امیدواریم مصوب و عملیاتی شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآورشد: باید بتوانیم شرایط احراز را تغییر دهیم تا جوانان و بانوان راحت تر بتوانند در سیستم مدیریتی وارد شده و خدمت کنند لذا در طرح ارائه شده دستگاهها را ملزم کرده ایم تا ۳۰ درصد تصدی مدیریتی خود را به این گروه اختصاص دهند.

وی بیان کرد: در این طرح در گام نخست ۵۰۰ نیروی توانمند دستگاههای اجرایی که سابقه مدیریت ندارند شناسایی شده اند و آموزش لازم را سپری خواهند کرد و دستگاهها ملزم هستند از آنها در پست های مدیریتی استفاده کنند.

انصاری اضافه کرد: قبول داریم که در این دولت هم برای استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان سرمایه گذاری لازم نشده اما این نقیصه را با تامین اعتبار مالی و الزام قانونی برطرف می کنیم زیرا معتقدیم با توصیه و شعار این کار محقق نمی شود.

سالانه ۷۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: در حال حاضر دولت قادر است سالانه ۷۵۰ هزار شغل جدید ایجاد کند اما نیازما یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل است و لشکر بیکاران ما سالانه ۳۵۰ هزار نفر اضافه می شود که باید برای آن تدبیر کنیم.

انصاری اظهارداشت:مشکل ما در حوزه اشتغال فرهنگی و اجرایی است واین که فارغ التحصیلان دانشگاهی ما انتظار داشته باشند پس از درس خواندن فقط در دستگاههای دولتی استخدام شوند اشتباه است.

وی گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو داریم و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز فارغ التحصیل مراکز علمی هستند که در مجموع ۵ میلیون شاغل به تحصیل داریم که نیازمند کار هستند.

جوانان فکر شغل دولتی نباشند

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در یک افق چهارساله بیش از ۸ میلیون نفر جویای کار داریم که باید تکلیف خود را روشن کنند و ما در خوشبینانه ترین حالت فقط سالانه می توانیم ۱۰۰ هزار استخدام در بدنه دستگاههای اجرایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان جویای کار در سالهای آینده باید برای اشتغال خود در بخش های دیگر فکر کنند و این کار باید در خارج از دولت در بخش خصوصی محقق شود.

انصاری گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم از ظرفیت بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در خارج از بدنه دولت برای اشتغالزایی افراد تدبیر کنیم و جوانان هم لازم است بپذیرند که درس خوانده اند تا به کشور خدمت کنند وفکراستخدام دولتی نباشند.

کار تمام نشده برای تداوم دولت همت کنیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: امروز باید بدانیم که کارها تمام نشده و دولت در فضای دشواری مسئولیت گرفته و از دوست ودشمن «پتک» می خورد و ما نیز در میان مدیران دولتی به کسانی نیاز داریم که در برابر این کم لطفی ها ایستادگی کنند و خسته نشوند و بدانند تحمل شرایط، خدمتی بزرگ به مردم است.

وی اضافه کرد: امروز در ماههای باقیمانده زمان گلایه و انتقاد از دولت و بیان کارهای انجام شده نیست و باید به مصلحتی بالاتر بیندیشیم و فرصت را برای تداوم خدمت دولت در دوره بعدی نیز مهیا کنیم زیرا اگر فضا باشد می توانیم مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۳
ددی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۱
اون 100 هزار نفر هم كه مخصوص پارتی دارهاست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۱
یكی باید بگه اقای عزیز اخه كار صنعتی كه نه حقوق درست و حسابی داره نه به موقع حقوق میدن حالا بماند كه این وسط كارفرما كاری میكنه كه بیشتر خودش برد كنه و كارگر های بیچاره و ذلیل كشور كه هیچ حامی ندارن جووون دلش به چی خوش باشه غیر از كار دولتی به فكر مردم باشید
خسته دلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۱
ای خدا خودت كاری بكن.چی بهتون بگم بدترین بی احترامی ها رو می كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها