معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای امسال ساخت نیروگاه‌های جدید به میزان ۱۰ هزار مگاوات شروع شده است،گفت: اولویت‌بندی و تسریع کارهای عمرانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۵۳
آغاز ساخت نیروگاه‌های جدید برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، اسحاق جهانگیری ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر گفت: امام بزرگوار با همت مردم ایران در مقطعی از تاریخ برای نیروهای اسلامی، انقلابی و آزادیخواه جهان راهی جدید باز کرد.

وی افزود: بسیاری از انقلابیون دنیا به روش‌های مسالمت آمیز امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌مند شده و حاکمیت خود را به این شیوه پیش می‌برند. استکبار همواره مانعی برای انقلاب اسلامی و رساندن پیام این نظام بوده است ولی همواره با مظلومیت خودمان این فرهنگ را به گوش آزادیخواهان دنیا رسانده‌ایم. یکی از نمونه‌های واقعی مظلومیت ایران این است که اگر گفته شود بیشترین کشوری که از تروریست‌ها آسیب دیده کدام کشور است حتما باید ایران را نام برد.

جهانگیری بیان کرد: چنین کشوری در دنیای امروز با فعالیت‌های تبلیغاتی مهمترین حامی تروریست در جهان خوانده می‌شود ولی این ظلمی است که در حق مسئولان نظام و مردم کشور گفته می‌شود. بر مبنای یک حرف دروغ (حامی تروریست خواندن ایران) می‌گویند که باید علیه این ملت تحریم وضع کرده و بر علیه آن‌ها ظلم روا داریم. نباید با یک دروغ کشور را متهم کرده و بعد بر علیه آن تحریم وضع کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به فضل الهی، مردم ایران از همه این فشارها سربلند بیرون آمده و راه توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان‌های امام را در پیش گرفته‌اند. مسیر پیشرفت این کشور خوب و رو به رشد است و مردم ما در سراسر کشور با وجود این‌که با مشکلات جدی مواجه هستند ولی همواره حمایت خود را دارند.

جهانگیری یادآور شد: امروز مساله بیکاری جوانان یکی از دغدغه‌های مردم است و آن‌ها به دنبال تحقق یک زندگی عزتمند هستند. دولت مهمترین رسالتش این است که فضایی را ایجاد کند تا تولید و سرمایه‌گذاری حرف اول را بزند و بخشی از آن به مسائل داخلی مثل همدلی و انسجام مسئولان برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: انسجام و وحدت حتی با وجود داشتن اختلاف سلیقه خیلی به حل مشکلات کمک می‌کند. هم اکنون دولت به دنبال تأمین محیطی آرام در فضای بین المللی و ایجاد فرصت جذب سرمایه‌گذاری‌های بین المللی است.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: فراهم کردن صحنه کار برای تولید، فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به کارگماردن مدیرانی توانمند از جمله کارهای مورد توجه ویژه دولت است.

جهانگیری با اشاره به این‌که امروزه راه توسعه کشور فراهم شده است، تصریح کرد: باید به صنعت برق و سرمایه‌گذاری در این زمینه توجه بسیاری داشت چرا که اگر از رکود خارج شویم و فعالیت‌های اقتصادی کشور راه بیفتد، نمی‌توان به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی اعلام کنیم که برق نداریم؛ بنابراین باید به هدف وزارت نیرو یعنی توسعه پنج هزار مگاواتی دست پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تقدیر از مجموعه وزارت نیرو عنوان کرد: معلوم است که در هر دو نیروگاه (بهبهان و ماهشهر) که امروز افتتاح شده، کارهایی جهادی و جدی انجام شده تا کار به نتیجه برسد. قبل از پیروزی انقلاب برای راه‌اندازی واحدهای کوچک صنعتی نیز باید چشم انتظار ورود دیگران از خارج می‌بودیم ولی این نیروگاه‌های امروزی توسط فرزندان ایرانی ساخته می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: کار نیروگاه‌سازی، پالایشگاه‌سازی و یا کارخانه‌سازی متعلق به کشورهای سازنده آن هست و ایران امروز مدعی ساخت نیروگاه در حد کلاس a است. این کشور در مناقصات کشورهای دیگر برای ساخت نیروگاه نیز برنده شده و در عراق نیز اقدام به ساخت نیروگاه کرده است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: ۱۳ میلیارد دلار طرح در دست اقدام فقط در یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی داریم که کار بسیار بزرگی است و باید حتما یکی از کشورهایی باشیم که با این توانمندی فکر کنیم که حداقل کشورهای اطراف در شبکه برق به ما وصل شوند. ایران قادر هست که تولید برق را برای منطقه به راحتی انجام دهد.

وی بیان کرد: در شرق کشور ما کشور بزرگی مثل پاکستان را داریم و نباید از آن غفلت کرد. این کشور پرجمعیت هم نیازهای انرژی خاص خود را دارد که نباید از آن غافل شد. همچنین افغانستان نیز یکی دیگر از کشورهای همسایه است که باید با آن ارتباط خوبی برقرار کرد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: علاقه‌مند به ایجاد رابطه برادرانه خوب با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم ولی گاهی مواقع آن‌ها اشتباهاتی می‌کنند و با رضایتمندی جلب شده از سوی آمریکا، وارد حرف‌هایی با ایران می‌شوند که اصلا صحیح نیست.

جهانگیری با اشاره به این‌که خوزستان قادر به ایجاد جهش بزرگی در اقتصاد کشور از طریق کشاورزی گفت: امروز چشم ایران در زمینه کشاورزی و تأمین مواد غذایی به خوزستان است.

وی یادآور شد: امروز طرح‌ها و کارهای بزرگی در کشور انجام می‌شود که برخی از این طرح‌ها در زمینه پالایشگاه‌های کشور و از جمله استان خوزستان است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تأثیرگذاری بسیار بالای خوزستان در اقتصاد کشور تأکید کرد: در پروژه‌های افتتاح شده مختلف هرچند که همه نقاط ایران متعلق به هموطنان ایرانی است ولی اولویت به صورت طبیعی با نیروهای محلی خواهد بود و استان خوزستان نیز در تمامی شهرها دارای سرمایه‌گذاری‌های عظیمی هست که باید در زمینه اشتغالزایی از آن‌ها بهره‌مند شد.

جهانگیری در پایان گفت: امسال خوشبختانه صنعت برق کشور به خوبی کار مدیریت بار را انجام داد تا با خاموشی‌های کمی مواجه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها