خانواده مهمترین عامل در پیشرفت تحصیلی داوطلبان کنکور است

توصیه هایی به خانواده کنکوری‌ها

یکی از مهمترین عواملی که در پیشرفت داوطلبان کنکور موثر است فراهم آوردن آرامش توسط خانواده در محیط زندگی آنها است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۹۱
توصیه هایی به خانواده کنکوری‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، سالار رحیمی مشاور تحصیلی در گفت و گو با میزان اظهار داشت: ثبت نام برای کنکور سراسری آغاز شده است و در این زمان داوطلبان کنکور هرکدام برای مطالعه مناسب برنامه های متفاوتی دارند.

وی افزود: در این بین یکی از مهمترین عوامل برای پیشرفت دانش آموزانی که خود را برای کنکور آماده می کنند فراهم آوردن محیط مناسب و آرام در خانواده است.والدین باید تصور کنند خودشان کنکوری هستند و همزمان با آغاز زمان سال کنکور فرزندان خود نکاتی را رعایت کنند.

رحیمی ادامه داد:همانطور که اعضای خانواده می توانند با رفتار های خود در پیشرفت فرزندان موثر باشند همانطور هم می توانند در افت تحصیلی نقش داشته باشند.

این مشاور تحصیلی بیان داشت:برای فراهم آوردن این فضای مناسب و پیشرفت فرزندان توصیه هایی به والدین می شود.

وی ادامه داد: والدین می توانند در مواقع سخت با فرزندان خود همدلی کنند،محیط آرام و به دور از شلوغی برای درس خواندن آن ها فراهم کنند، او را با دیگران مقایسه نکنند، باعث استرس آنها نشوند، انتظارات خود را بالا نبرند و بگذارند خود کنکوری برای آینده تحصیلیش تصمیم بگیرد، از سفرهای نوروزی کاسته شود. از رفتن به مهمانی های زیاد پرهیز شود، بحث های خانوادگی را انجام ندهند چرا که باعث تشویش ذهن او می شود.

رحیمی افزود: فشار زیاد به دانش آموز برای درس خواندن بیشتر هم توصیه نمی شود زیرا این امر گاهی اوقات باعث لجبازی در رفتار فرزند می شود و نتیجه عکس را بروز می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها