استاندار خوزستان با بیان این‌که مرکز شهر اهواز باید دوباره مهندسی شود و طرح جامعی در ابعاد مختلف برای مرکز این شهر تدوین کرد، گفت: نباید مسایل اصلی و ‌اساسی و خدماتی مردم اهواز، قربانی کارهای سلیقه‌ای شود.
کد خبر: ۹۹۹۸۰۳
اهواز دوباره مهندسی می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، غلامرضا شریعتی گفت:‌ قطعا روان بودن تردد و عبور و مرور به ویژه در یک کلانشهر از حقوق اصلی و اساسی مردم است.

وی افزود: روان بودن بار ترافیک علاوه بر مزایای اقتصادی مانند جلوگیری از اتلاف سوخت، کاهش آلودگی هوا و تردد روان و افزایش سرعت جابه‌جایی مردم در شهر، از نظر روانی نیز آثاری بر روح مردم می‌گذارد و التیام‌بخش است.

شریعتی تصریح کرد:‌ معطل شدن در ترافیک سبب ناآرامی روان و آسیب رسیدن به اعصاب انسان می‌شود که به تبع آن بروز رفتار غیرمعقول را در ابعاد مختلف به دنبال دارد. ‌بنابراین ترافیک روان‌تر، تمدد اعصاب و آسایش بیشتر را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

استاندار خوزستان افزود: ارتقا استانداردها در حوزه شهری و اجتماعی به سلامت شهر کمک می‌کند و این سلامت تنها مربوط به جسم نیست بلکه سلامت روح و روان را نیز که از اساسی‌ترین شاخص‌ها و موارد سلامت است، نیز شامل می‌شود. موضوع ترافیک از مواردی است که سبب افزایش درجه خشونت در فرد و جامعه می‌شود.

شریعتی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح جانباز بیان کرد: برای احداث این تقاطع با درخواست جانبازان ساکن در کوی زردشت مواجه بودیم. این جانبازان در گذشته برای بحث راه دسترسی به مسئولان مراجعه کرده بودند. با توجه به این‌که پروژه پل نهم تا خرداد یا تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد، این پل به تنهایی موجب افزایش بار ترافیک در کیانپارس می‌شود و بدین ترتیب بار ترافیک در یکی از مراکز اصلی بالا خواهد رفت؛ بنابراین اگر پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز کلید نمی‌خورد، نه تنها پروژه پل نهم اهمیت نمی‌یافت بلکه بر ترافیک شهری نیز اثر زیان‌باری می‌گذاشت.

وی ادامه داد: بنابراین پروژه احداث این تقاطع پیگیری شد تا به روان‌سازی رفت و آمد و ترافیک در منطقه کمک کند. احداث تقاطع غیرهمسطح به علت درخواست جانبازان کوی زردشت هم دلیل معنوی و از سوی دیگر به منظور تسهیل تردد در اهواز، دلیل فنی و مهندسی داشته است.

استاندار خوزستان بیان کرد:‌ اگر بنا است پس از برجام سرمایه‌گذاری‌هایی در کشور صورت گیرد، حوزه نفت و گاز یکی از جاذبه‌ها جهت سرمایه‌گذاری است که این حوزه بیشتر در خوزستان وجود دارد. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی که قرار است در اهواز سرمایه‌گذاری کنند، موظف به دایر کردن دفاتر مرکزی خود در اهواز هستند و بنابراین خدمات شهری در اهواز باید متناسب با پتانسیل‌های شهری ارایه شود و جلو برود.

شریعتی ادامه داد: نمی‌توان در حوزه‌های سرمایه‌گذاری کار کرد اما از حوزه‌های خدمات شهری عقب ماند؛ اهواز باید متناسب با نیازها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در آن صورت می‌گیرد رشد کند و در این زمینه از زیرساخت‌های لازم برخوردار شود. ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح و به حداقل رساندن زمان تردد شهروندان در شهر یکی از زیرساخت‌های مدرنیته و به روز بودن شهر است، بنابراین همه همه باید فعال باشند تا خدمات لازم در اهواز متناسب با پتانسیل، جمعیت و سرمایه‌گذاری‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، ارایه شود.

وی با بیان این‌که در مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: باید نقاط مختلف اهواز به تناسب هم رشد کنند و اهواز از توسعه متوازن و پایدار برخوردار شود. نباید توسعه در برخی مناطق سرطان‌گونه صورت بگیرد و بنابراین لازم است که مرکز شهر را مجددا مهندسی کنیم. یعنی برنامه شهری در حوزه مرکز اهواز باید انجام شود و تمام مسایل اجتماعی، گردشگری و فنی، خدماتی و اقتصادی در این برنامه لحاظ شود و در این زمینه باید طرحی جامع ارایه شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد:‌ هیچوقت مسایل اساسی و‌ اصلی و خدماتی به مردم اهواز را نباید قربانی کارهای سلیقه‌ای و روبنایی کنیم. همه باید به این امر اهتمام و اصرار داشته باشند و اگر قدمی نیز در این زمینه برداشته شد باید سریعا عقب‌نشینی کرد. دولت امکانات و پایه لازم را در اختیار ما قرار داده است و با همکاری و همگامی می‌توان از این منابع استفاده بهینه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
امیدواریم مشكل اساس این شهر نظیر گرد وخاك، آب ناسالم، متروی تعطیل شده، تاسیسات ضعیف شهری، عدم امكانات تفریحی و .... هرچه سریعتر حل شود.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
آقای استاندار از اینكه شهر ما روی نفت و گاز خوابیده ولی این شهر اینقدر درب و داغونه و عقبه، متأسفیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها