مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام کرد

برقراری بیمه بیکاری 500 کارگر حادثه ساختمان پلاسکو

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: با وجود آتش سوزی در پلاسکو و متضرر شدن حدود 500 صنف فعال در زمینه پوشاک مشکلی برای تامین پوشاک بازار در ایام عید وجود ندارد.
کد خبر: ۹۹۹۶۴۴
پلاسکو مرکز خرید ایران بود/ مشکلی برای تامین پوشاک عید نداریم

جواد درودیان نقوسیان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین افزود: پلاسکو مرکز خرید پوشاک ایران بود و بسیاری از خرید استانها از این مرکز تامین می شد که هم اینک کسبه پلاسکو که از روز گذشته در مجتمع نور مستقر شده اند همچنان به تامین پوشاک مورد نیاز بازار می پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از تولیدات دراثر آتش سوزی از بین رفته است گفت : اکثریت فعالان این صنف در سازمان پلاسکو دفتر فروش داشته اند که بخشی از اجناسشان درآنجا بوده است اما کارگاههای تولید و همچنین انبارهای پوشاک خارج از ساختمان پلاسکو قرار داشت ، بنابراین در زمینه تامین پوشاک مشکلی وجود ندارد.

دوردیان گفت: از روز گذشته حدود 580 واحد که در ساختمان پلاسکو فعالیت داشتند در ساختمان مجتمع نور مستقر شده اند و بنیاد مستضعفان تقبل کرده است تا دو ماه اجاره این واحد ها را پرداخت کند که بعد از اتمام این مدت خود واحدها باید اجاره این واحد ها را پرداخت کنند.

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان وپیراهن فروشان در پاسخ به این پرسش که ساخت سازمان پلاسکو از چه زمان آغاز خواهد شد و آیا واحدهای ساخته شده دوباره به خود صاحبان سرقفلی واگذار می شود گفت: طبق گفته ها شاید از دوماه دیگر ساخت مجتمعی بجای ساختمان پلاسکو آغاز شود و طبق وعده ها واحد های این مجتمع به خود صاحبان سرقفلی واگذار خواهد شد اما با توجه به نوسازی که صورت می گیرد هزینه هایی نیز از خود کسبه خواهند گرفت.

وی درباره وضعیت تولید داخلی کشور در رقابت با تولیدات خارجی گفت: حدود 15سال پیش که واردات پوشاک چینی نبود وضعیت پوشاک خیلی بهتر بود و حتی بخشی را نیز صادر می کردیم اما با رونق گرفتن واردات چینی و تصاحب بازار کشور، تولید کنند گان رونق سابق خود را از دست دادند.

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان وپیراهن فروشان در پاسخ به این پرسش که آیا با مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی و تبلیغ خرید کالای ایرانی آیا گرایش مردم برای خریدپوشاک داخلی افزایش یافته است گفت :با تبلیغاتی که در این زمینه می شود که" ایرانی جنس ایرانی بخر" و با تاکیداتی که بر اقتصاد مقاومتی می شود یک مقدار گرایش مردم برای خرید تولیدات داخلی بیشتر شده است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله است.

به گفته وی در حال حاضر حدود 3 هزار واحد صنفی در زمینه تولید پیراهن و فروش در تهران فعالند که از این تعداد حدود 400 واحد در ساختمان پلاسکو مستقر بودند.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
وای به حال كشوری كه مركز خریدش یك ساختمان پوكیده بوده !

نیازمندی ها