اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

مادران پناهنده / زنانی بی پناه + عکس

کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز سه شنبه تمدید 3 ماهه کنترل های مرزی در داخل منطقه شنگن را تایید کردند.
کد خبر: ۹۹۹۴۳۵
تمدید کنترل های مرزی در منطقه شنگن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، تمدید 3 ماهه کنترل های مرزی در داخل منطقه شنگن شامل 5 کشور آلمان ، اتریش ، دانمارک ، سوئد و نروژ می شود که می توانند تا 11 مه سال جاری میلادی این کنترل ها را تمدید کنند. کنترل های مرزی این 5 کشور عضو پیمان شنگن از سال 2015 به طور قانونی برای محدود کردن موج پناهندگان که با آن مواجه هستند، برقرار شد.

کمیسیون اروپایی اواخر ماه ژانویه 2017 به این قانون استثنایی در قوانین معمول تردد آزاد چراغ سبز نشان داد. با این حال، تمدید این قانون نیاز به تصویب رسمی شورای اروپا شامل کلیه کشورهای عضو اتحادیه داشت.

شورای اروپا نخستین بار در ماه مه 2016 تمدید استثنایی این کنترل های مرزی را فراتر از مدت مجاز معمول پذیرفته بود. این کنترل ها از سوی 5 کشور آلمان ، اتریش ، دانمارک ، سوئد و نروژ در اوج ورود پناهندگان به یونان بر قرار شده بود.

شورای اروپا هنگام تصویب تمدید کنترل های مرزی خاطرنشان کرد که موارد استثنایی خلاف قوانین شنگن را نمی توان برای همیشه تمدید کرد و این کنترل ها فقط باید در شرایط سخت و به عنوان آخرین راه حل صورت بگیرند.

این کنترل ها فقط برای برخی از مرزهای مشخص این 5 کشور معتبر هستند. برای اتریش ، به عنوان مثال کنترل ها فقط در مرزهای این کشور با مجارستان و اسلوونی انجام شده و برای آلمان فقط شامل مرز زمینی این کشور با اتریش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها