مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از فعالیت بالغ بر هزار حسینیه در سطح استان یزد خبر داد و گفت: نیمی از این حسینیه ها در مرکز استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۹۲۹۴
یزد 1000 حسینیه دارد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، سید حسن حسینی در دیدار با روسای هیئت های مذهبی استان یزد با اشاره به ظرفیت عظیم حسینیه های یزد اظهار داشت: با وجود هزار حسینیه در استان یزد یک میلیون نفری یزد، ظرفیت بزرگ فرهنگی در محله های مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه حسینیه‌ها می‌توانند قلب تپنده محله‌ها باشند، افزود: این حسینیه ها می توانند پایگاهی برای بررسی آسیب ها و مشکلات محله ها و اطلاع رسانی در مورد آنها مسئولان باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورتی شأن حسینیه ها حفظ شود، می توان دست به فعالیت های بزرگ فرهنگی در این مراکز زد و برنامه ریزی بسیار خوبی در این فضاها برای اوقاف فراغت جوانان انجام داد.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علاقمندی گردشگران خارجی به حضور در برنامه های عزاداری یزد اظهار داشت: این گردشگران می توانند سفیران فرهنگی مردم یزد و انتقال دهنده پیام شیعه و عاشورا به مردم سراسر دنیا باشند.

حسینی اظهار داشت: امسال هفتمین سالی است که زمینه حضور گردشگران خارجی در مراسم های عزاداری محرم مردم یزد فراهم شده و این اقدام به طور قطع بازتاب‌های بسیار خوبی در جهان خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها