مسئول کمیته حقوقی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین

احتمال حضور رییس جمهور در مجلس قوت گرفت

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در رابطه با قراداد ایرباس 100 میلیون دلار پیش‌پرداخت صورت گرفته و قرار است تا یک ماه آینده 2 فروند هواپیما وارد کشور شود.
کد خبر: ۹۹۸۹۳۳
پیش‌ پرداخت 100 میلیون دلاری برای خرید هواپیمای ایرباس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ علی‌اشرف افخمی امروز در نشست خبری در محل این بانک با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 1850 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک پرداخت شده، اظهار داشت: این موضوع در راستای طرح دولت به منظور حفظ اشتغال و خروج از رکود انجام شد و این بانک نیز سهم ایفا کرده و تسهیلات پرداختی مربوط به 1256 واحد بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه اگر تسهیلات در منابع برای بنگاه‌ها صرف نمی‌شد، می‌توانست منجر به افزایش بیکاری و بحران‌های کارگری شود، تصریح کرد: 12 درصد کل تسهیلات رونق تولید را بانک صنعت و معدن پرداخت کرده است.

وی با اشاره به گشایش اعتبار در 10 ماه گذشته، یادآور شد: 293 فقره گشایش اعتبار با بانک‌های خارجی از مسیر سوئیفت انجام شد و 785 میلیون یورو و نیز 500 میلیون یوروی دیگر در حوزه بالادستی پارس جنوبی صورت گرفت.

افخمی با اشاره به اینکه روابط کارگزاری با 71 بانک برقرار شده است، تصریح کرد: در گذشته هزینه جابجایی پول بیش از 10 درصد بود که اکنون به زیر این 0.5 درصد رسیده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه جزو بانک‌هایی هستیم که سیستم پولشویی در آن اجرا می‌شود، یادآور شد: می‌توان از این طریق ممیزی میان بانک خارجی و بانک ما صورت بگیرد و مسیر استانداردهای بین‌المللی در ارتباط با طرف‌های خارجی و روابط کارگزاری را طی کرد.

وی با بیان اینکه همچنان بانک‌های بزرگ با ایران کار نمی‌کنند، تصریح کرد: خط اعتباری 400 میلیون دلاری از اگزیم بانک هند گرفته شده که 70 درصد آن مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته افخمی، تاکنون 100 واحد کوچک و متوسط با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان و اشتغال 1650 نفر به بهره‌برداری رسیده و نیز 18 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 640 میلیارد تومان و اشتغال 1900 نفر امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: در سال‌های گذشته 5 میلیارد دلار از این صندوق اعتبار دریافت شد که 4.8 میلیارد دلار آن منجر به قرارداد و از این میزان 4.2 میلیارد دلار آن گشایش اعتبار شد؛ همچنین در سال 94 ، 3.1 میلیارد دلار تفاهم خط اعتباری صورت گرفت که 2.3 میلیارد دلار آن منجر به قرارداد شده و تا پایان امسال این اعتبار به صورت کامل جذب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک دلار هم بدهی خارجی نداریم، گفت: سرمایه بانک در گذشته 2100 میلیارد تومان بود و با تجدید ارزیابی آن را به 4 هزار میلیارد تومان رسانده و ثبت کردیم و همچنین 2 هزار میلیارد تومان از محل اصلاحیه بودجه به آن افزوده خواهد شد که البته پول جدید وارد بانک نمی‌شود.

این مقام مسئول درمورد معوقات بانکی نیز گفت: امیدواریم امسال معوقات را به زیر 7 درصد برسانیم و در سال گذشته 7.8 درصد بود که مبلغی بالغ بر 2800 میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه استفاده از دلار در معاملات سخت شده است و تقریبا وجود ندارد، تصریح کرد: رشد 30 درصدی مانده تسهیلات در سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

وی با اعتقاد به اینکه 30 شعبه بانک صنعت و معدن اضافه است، تصریح کرد: این بانک حرفه‌ای و تخصصی بوده و کار تجاری نیز می‌کند.

افخمی در مورد تامین مالی قرارداد ایرباس، گفت: تاکنون صد میلیون دلار از پیش پرداخت این قرارداد پرداخت شده و حداقل دو هواپیمای دیگر تا یک ماه آینده به کشور خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها