شهردار تهران دیروز برای پاسخگویی و توضیح درخصوص حادثه پلاسکو به سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران آمد؛ جلسه‌ای که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با حاشیه‌ها و اعتراض‌های زیادی نسبت به عملکرد مدیریت شهری همراه بود.
کد خبر: ۹۹۸۷۱۷
تکیه بر قانون، تاکید بر عذرخواهی

محمدباقر قالیباف اما در ابتدای سخنانش وقتی پشت تریبون قرار گرفت، گفت: دو مسئولیت بر دوش همه قرار دارد، یکی مسئولیت اجتماعی و انسانی و دوم مسئولیت قانونی که براساس مقررات تعریف می‌شود، او به ماده‌های مختلف قانون شهرداری‌ها، قانون کار جمهوری اسلامی و قانون نظام صنفی اشاره کرد و در نهایت گفت: با توجه به قوانین موجود یعنی قانون وزارت کار، سازمان نظام مهندسی، قانون نظام صنفی و قانون شهرداری‌ها و قانون مالک و مستاجر و قوانین مدنی به نظر می‌رسد در این موضوع خیلی کمبود قانون نداشته باشیم، مگر این که لازم باشد بنا به شرایط بعضی نقاط را اصلاح کنیم.

بعد از پایان صحبت‌های قالیباف، نوبت به اعضای شورای شهر رسید تا سوالات خود را از شهردار تهران بپرسند. حاشیه‌های این جلسه علنی هم از همین جا شروع شد، از جایی که اعضای شورا به دو گروه تقسیم شدند و عده‌ای با انتقاد از عملکرد شهردار، خواستار عذرخواهی و استعفا شدند و عده‌ای دیگر از قرار گرفتن شهردار در گوشه رینگ انتقادات، ابراز نارضایتی کردند.

مرتضی طلایی: من پیشنهاد می‌کنم همان‌طور که شهردار تهران برای رسیدگی به موضوع اینجا حاضر شد، وزیر کار و رئیس اتاق اصناف برای پاسخگویی درخصوص این حادثه هم به شورا دعوت شوند.

محمدمهدی تندگویان: قوانین برای رفع مسئولیت‌های ما نوشته نشده‌اند. هر یک از ما می‌توانیم کوله‌باری از قوانین را پیدا کنیم تا از مسئولیت خود فرار کنیم. آقای قالیباف امروز که مدیریت این بحران به پایان رسیده، نظر شما در مورد استعفا و عذرخواهی از مردم چیست؟

رحمت‌الله حافظی: آقای شهردار شواهد نشان می‌دهد شما در انجام وظایف خود تعلل کرده‌اید، از مردم عذرخواهی کنید. شما در توضیحات‌تان گفتید که 1700 نقطه تجمع آب در سطح شهر داشتیم که به 150 مورد رسیده است، این جمله باعث شد یاد خانمی بیفتم که یک ماه پیش در جوی آب افتاد و مفقود شد. آقای شهردار از آن خانم که مفقود شده چه خبر؟

مجتبی شاکری: این چه اخلاقی است که تنها گزارش شهرداری را شنیده‌اید و بدون در جریان قرار گرفتن سایر دستگاه‌ها همچون وزارت کار، تصمیم گرفته‌اید شهردار عذرخواهی کند؟! بی‌تردید چنین رفتارهایی از سر صدق نیست.

علی صابری: هنوز فرهنگ عذرخواهی در کشور نهادینه نشده است اما من به سهم خودم به عنوان یک عضو شورای شهر به دلیل قصورهایی که در شورا داشته‌ایم که منجر به رخداد حادثه پلاسکو شده است، عذرخواهی می‌کنم.

محسن سرخو: مثل همیشه شهردار تهران برای مصوبات شورا تره هم خرد نمی‌کند، طوری که در صحبت‌های خود نیز اشاره‌ای به مصوبات شورا درخصوص آتش‌نشانی نکرد.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
باسلام:واژه عذرخواهی در بین مدیران ما مرسوم نیست وخیلی وقت است كه به فراموشی سپرده شده است.ای مدیرما راازتو خیری نیست لطفا شر مرسان.درهرصورت عدالت خداوند همیشه بر زمین جاری است.

نیازمندی ها