اوا براون دختر جوانی بود که آدولف هیتلر ، صدراعظم آلمان نازی سر راهش قرار گرفت. همین آشنایی زندگی دختر جوان را تغییر داد. شاید اگر وی با هیتلر آشنا نمی شد تقدیرش به شکل دیگری رقم می خورد.
کد خبر: ۹۹۸۶۳۹
روایت کوتاه از زندگی زنی که هیتلر در سر راهش قرار گرفت + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، اوا براون 105 سال پیش در روز 6 فوریه سال 1912 در شهر مونیخ متولد شد. او فقط مدت 24 ساعت همسر رسمی آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی بود.

اوا دختر فریدریش براون آموزگار مدرسه و فراتسیسکا کرونبورگر از خانواده های محترم ایالت باواریا بود.

اوا براون منشی و مدل عکاسخانه ای در مونیخ بود که آدولف هیتلر از دیر زمان مشتری آن بود و در آنجا باهم آشنا شده بودند . او بعدها کار چاپ عکس‌ها را در این عکسخانه به عهده گرفت و چون روی عکس های هیتلر بیش از اندازه دقت می‌کرد مورد توجه او قرار گرفت.

در سال 1932 هیتلر هنگامی که اوا براون فقط 20 سال داشت از او خواست که به عنوان همسر غیر رسمی اش باهم زندگی کنند. این در حالی بود که هیتلر در آن زمان 43 سال داشت.

اوا با وجود مخالفت پدرش پیشنهاد آدولف هیتلرکه رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان ( نازی ) بود و هنوز به مقام صدراعظمی آلمان نرسیده بود را پذیرفت و از آن پس تا آخرین لحظه عمر در کنار او زندگی کرد.

هیتلر پس از به قدرت رسیدن هرگز اوا براون رادر امور دولتی و سیاست دخالت نمی داد و به ندرت در مراسم او را به همراه خود می‌برد و عملا اوا در سایه هیتلر زندگی می کرد.

علاقه هیتلر به اوا براون وقتی بیشتر شد که هیتلر از یک توطئه سوء‌قصد جان سالم به در برد. پس از نجات هیتلر از این حادثه ، اوا در نامه ای که به او نوشت بر وفاداری همیشگی اش نسبت به او تاکید کرد.

در هنگامی که سقوط برلین نزدیک شده بود، هیتلر مایل نبود اوا براون را به همراه خود به پناهگاه زیر زمینی ببرد، اما اوا اصرار کرد که می خواهد در کنار او بمیرد.

اوا 13 سال همسر غیر رسمی هیتلر بود .هیتلر در روز 29 آوریل سال 1945 در مراسمی ساده که در پناهگاه زیر زمینی و با حضور تعداد اندکی از جمله جوزف گوبلز ، وزیر تبلیغات آلمان نازی و همسرش برگزارشد‌ ، به طور رسمی با اوا براون ازدواج کرد.

این ازدواج رسمی فقط 24 ساعت دوام داشت. در روز 30 آوریل سال 1945 که پناهگاه هیتلر در شهر برلین از نزدیک زیر آتش ارتش سرخ بود، هیتلر پیش از آن که با شلیک گلوله خودکشی کند ابتدا به اوا دارویی زهر آلود داد و دستور داد تا نگهبانان اجساد آنها را با بنزین آتش بزنند تا به دست سربازان شوروی نیفتد. با وجود این ، سربازان شوروی بقایای اجساد نیمه سوخته آنها را به دست آوردند. اوا هنگام مرگ فقط 33 سال داشت.

البته امروزه براساس اسنادی معتبر مشخص شده است که نگهبانان پناهگاه زیر زمینی دستور هیتلر را برای آتش زدن اجساد آنها اجرا نکرده و با توجه به نزدیک شدن سربازان ارتش سرخ از محل گریختند و اجساد سالم آنها به مسکو منتقل شد.

نام اوا براون زنی که تنها 24 ساعت همسر قانونی آدولف هیتلر بود در کنار نام او در تاریخ ثبت شد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
چه سرنوشت شومی.مثل سرنوشت دخترمن.بعضیها بدون برخورد با ناملایمات وبدون اینكه حوادث پیرامونی كوچكترین تاثیری بر زندگی خانوادگیشان داشته باشد تا پایان عمر دررفاه وبدون دغدغه بسرمیبرند.
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
هیتلر خیلی مردبود اگراویهودیهارانمیكشت الان دنیا را گرفته بودند
alireza
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
مطلب جالبی بود
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
باسلام:با اینكه آدلف هیتلر یك دیو به تمام معنا بود شكی نیست.اوخیلی خونسردانه به كشتن ملیونها انسان وسوزاندن صدها هزار یهودی در آشویتس دست زد ولی حضور این زن در زندگی چنین دیوی وبمدت 13 سال تا پای مرگ جای سئوال دارد كه تاریخ نویسان وروانشناسان باید واكاوی كنند.شاید اگر اوحضور نداشت هیتلر 10 برابر آمار فعلی به نسل كشیهایش ادامه میداد.مسلما اگر هیتلر دارای همسر وفرزند بود جنگ جهانی دوم طوردیگری رقم میخورد.درطول تاریخ افرادی مثل چنگیزمغول وتیمور لنگ وسزار واسكندرمقدونی وآدلف هیتلروآغا محمدخان قاجارونرون مجرد بودند وجهانگشایی كردند وبسیاری از انسانها را بخاطر نیت پلیدشان كشتند.
-
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
چنگیز خان مغول مجرد نبود. لطفاً بدون مطالعه اظهار نظر نفرمایید.
غباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
لطفا تاریخ را دقیق مطالعه نمایید
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
۰
۰
آوابراون همسردوم هیتلربوده.
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
لطفا در مورد آدولف هیتلر مطالعه كاملی داشته باشد و اظهار نظر كنید هیتلر تنها شخصی بود كه دنیا را متحول كرد . و ما ایرانیها او را به عنوان یك مرد با وقار دوست داریم و هیچ شخصی جای او را نخواهد گرفت .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها