معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

تئوری انقلاب اسلامی چالش بزرگ نظام‌های استکباری در عصر حاضر

معاون بین‌الملل حزب موتلفه، با تأکید به اینکه از ابتدای قیام حضرت امام(ره) گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر مؤلفه های اسلام و قرآن بوده، حکومت دینی جمهوری اسلامی را یک شاخص جهانی در راستای استکبارستیزی بشمار آورد.
کد خبر: ۹۹۸۴۳۳
تئوری انقلاب اسلامی چالش بزرگ نظام‌های استکباری در عصر حاضر

"حمیدرضا ترقی" بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در رابطه با نوع گفتمان جمهوری اسلامی پس از سقوط رژیم ستم شاهی به جام جم آنلاین گفت: عدالت اجتماعی و توجه به محرومان جامعه بیش از هر چیز در ساختار انقلاب اسلامی برجسته شد.

وی افزود: علاوه بر نگاه عمیق حضرت امام(ره) به مسایل داخلی کشور از جمله رسیدگی به اقشار پابرهنه و وضیف کشور، ایشان در حوزه سیاست خارجی هم در راستای دفاع از مظلومان جهان در برابر نظام های استکباری با غایت ایستادند، لذا فکر می‎کنم این ویژگی استکبارستیزی انقلاب ایران را از سایر انقلابهای دنیا متمایز می گرداند.

این فعال سیاسی، قیام 15 خرداد به رهبری امام را نقطه عطفی در تحقق انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در این قیام مردمی، امام امت با تأکید بر نقش دولت آمریکا در چپاول ثروت ملی و نیز عقب ماندگی مردم ایران، آحاد ملت را نسبت به شناخت ریشه‌های استبداد و استکبار ایالات متحده آگاه نمودند.

ترقی گرایش نسل جوان پیش از انقلاب به رهنمودهای حضرت امام را یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بانگ اسقلال طلبی و آزادی خواهی جوانان ایران در دل ملتهای آزاده نفوذ کرد و زمینه را برای مبارزه سایر ملتهای در بند فراهم کرد.

عضو شورای مرکزی مؤتلفه در خصوص گفتمان‌های ابتدای انقلاب یعنی صدور انقلاب اسلامی و دیدگاه سازش با آمریکا اعتقاد دارد: علی رغم اینکه در روزهای آغازین انقلاب حرکاتی مبنی بر حمایت ایران از جریانهای آزادی خواهی دنیا انجام گرفت، لیکن در ادامه این امر با مخالفت جریان التقاطی دولت موقت همراه بود، اما در نهایت رایحه انقلاب در اتمسفر جامعه اسلامی منتشر شد.

ترقی با نگاهی به تحولات امروز جهان به ویژه رخدادهای منطقه، سرعت انتقال گفتمان انقلاب اسلامی بعنوان الگوی استکبارستیزی را خارج از تصور مستکبران غربی و منطقه‎ای قلمداد کرد و گفت: نظریه انقلاب اسلامی ایران نه از طریق جنگ و خونریزی بلکه از طریق اندیشه و منطق بر دل نخبگان سیاسی جهان نشست و بعدها در قالب کنفرانس اسلامی و سایر همایش‌ها، عناصر فرهنگی و گفتمانی انقلاب ایران به سایر دول تسری یافت.

وی ظهور تروریسم از نوع داعش در خاورمیانه و جهان اسلام را دستاورد اسلام آمریکایی خواند و ابراز اشت: وقتی نظام سلطه در برابر صدور انقلاب اسلامی ایران دچار استیصال گشت، با ایجاد فرق‌های منحرف و افراطی نظیر داعش و القاعده سعی کرد اسلام ناب محمدی را که به نوعی با تأسیس جمهوری اسلامی احیا شد با اسلام آمریکایی به خرد جامعه اسلامی دهد.

ترقی اضافه کرد: ملتهای آزاده دنیا وقتی وجوه افتراقی اسلام ایرانی و اسلام دلخواه آمریکا را دیدند، پس از سالها پذیرش ظلم و ستم امروز در مقابل جور حاکمان خود ایستاده و خواستار برقراری اسلام ناب محمدی در سرزمین خویش هستند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل در ادامه، پیرامون مواضع اخیر دولت جدید ایالات متحده درباره ایران و سایر مسلمانان جهان اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی کاملا متمایز با آن چیزی است که رییس جمهور جدید آمریکا در سر می پروراند.

ترقی تصریح کرد: فرامین جدید ترامپ که به بهانه مبارزه با تروریسم به محدود کردن شهروندان مسلمان در نقاط مختلف کشور منتج شده با اذعان نهادهای حکومتی آمریکا از قبیل وزارت خارجه مبنی بر عدم دخالت این کشورها(هفت کشوری که برای ورود به آمریکا منع شده‌اند) همراه بود.

وی رویکرد دولت آمریکا بویژه مواضع دونالد ترامپ در دشمنی با مردم و نظام اسلامی ایران را نشان دهنده تحقق اهداف انقلاب در مبارزه با استکبارستیزی بشمار آورد و اظهار داشت: ایران هراسی آمریکا و ترامپ بیانگر تاثیر نظریه انقلاب اسلامی در قلب ملتهای آزاده جهان است. بنابراین آنها چهره اسلام را با خشنونت و افراطی گری تروریسم نشان می دهند تا پیام اصلی تئوری انقلاب در این میان مقفول نمایان شود.

ترقی با تشریح دیگر ابعاد خصومت نظام استکباری غرب با گفتمان جمهوری اسلامی افزود: حضرت امام و به پیروی از ایشان مقام معظم رهبری همواره بر حفظ حقوق مردم، مستقل از هر نژاد و مذهبی تأکید داشتند. با این رویکرد وقتی ما از ملت مظلوم بحرین و یمن و سایر گروه های جهادی اسلامی نظیر فلسطین دفاع می‌کنیم؛ طبیعتا در تضاد با منافع آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل گام برداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: عدم ناکامی حکام غربی بویژه آمریکا در تجزیه عراق و سوریه و شکست در جنگهای منطقه تنها حاوی یک پیام است؛ گفتمان انقلاب اسلامی ایران در چهل سال گذشته مسیر درستی را پیموده و انقلاب اسلامی ایران همچنان بزرگ‌ترین چالش نظام‌های استکباری جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همایون بیادی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
۰
۰
اینا درست حالا برای سیاست داخلی چی كار كردیم ایا پیشرفت داشتیم اگه داشتیم حتما باید اثر هم داشته باشه لطفا انعكاس بدید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها