رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور:

تردد در بیشتر محورها با زنجیر چرخ ممکن است

حوادثی که در چند روز گذشته رقم خورد نشان می‌دهد که خیلی از ماها به عنوان مسئول و شهروند در حال فراموش کردن شرایط موجود هستیم،برخی از شهروندان کمتر توجهی به سرما، برف و کولاک می‌کنند، در واقع چون سفر‌ برای آنها تسهیل شده ‌دیگر مانند گذشته توجهی به تجهیزات ایمنی ندارند.
کد خبر: ۹۹۷۸۱۷
بحران تجهیزات و ناآگاهی

برخی آنچنان به شرایط بی توجه هستند که خطرات تردد در محور‌های کوهستانی مانند رانش زمین، بهمن و کولاک را نادیده می‌گیرند به همین خاطر حتی فراموش می‌کنند که زنجیر چرخ یا لباس گرم همراه داشته باشند.‌.

این درحالی است که هنگام مسافرت در زمستان باید به نکاتی مانند همراه داشتن زنجیر چرخ،لباس گرم،جیره خوراکی و پر بودن باک بنزین خودرو توجه داشت،زیرا توجه نکردن به این مهم سبب بروز مشکلاتی برای خود و دیگران خواهد شد‌،برای نمونه پلیس باید وقت زیادی بگذارد تا مطمئن شود رانندگان تجهیزات ضروری را همراه دارند یا نه‌؟

مساله دیگری که در چنین مواقعی بیشتر به چشم می‌آید نامناسب بودن تجهیزات و خودرو‌های گروه‌های امدادی است،چراکه نامناسب بودن این تجهیزات سبب پایین آمدن احتمال موفقیت می‌شود،به عنوان مثال اخیرا خودروی نمکپاش راهداری در یکی از محور‌های شمالی کشور خراب شد به همین دلیل ناچار به مسدود کردن مسیر شدیم.‌

علاوه براین اگر گروه‌های امدادی تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشند برای نمونه اگر خودرو‌های مناسب تردد در جاده‌های برفگیر داشته باشند قادر خواهند بود خودروی مسافرانی را که در راه مانده اند به محل مناسبی منتقل کنند،این درحالی است که پیش می‌آید که خودروی نامناسب نیروهای امدادی زمین گیر می‌شود.

بنابراین در کنار تلاش برای فرهنگ سازی باید برای به روز شدن تجهیزات گروه‌های امدادی نیز تاکید کرد،چراکه این دو فاکتور تاثیر زیادی در کاهش خطرات دارد‌.

سردار محمدحسین حمیدی - رئیس پلیس راه راهور ناجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها