دولت دونالد ترامپ یک هواپیمای شرکت هوایی سوئیس که یک زن محقق ایرانی را سوار کرده بود تهدید کرد که به آن اجازه فرود نخواهد داد.
کد خبر: ۹۹۷۶۳۶
تهدید هواپیمایی سوئیس برای سفر زن ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، "سمیرا . ع" دکتر بیولوژیست ایرانی تبار دکترایش را از مدرسه عالی معتبر سوئیسی ( EPFL) مدرسه عالی پلی تکنیک فدرال لوزان دریافت کرده است. وی برای تحقیقات دوره فوق دکترا در مدرسه عالی پزشکی هاروارد شهر بوستون ( Harvard Medical School) مدارک لازم و قانونی را در دست داشت اما این مجوز ها قبل از امضای حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ صادر شده بود.

دکتر سمیرا . ع نیز مانند بسیاری دیگر از ایرانی ها نتوانست به آمریکا سفر کند. سپس این محقق در شکایتش می خواست بداند که عدم موافقت شرکت هوایی سوئیس برای پروازش به آمریکا قانونی بوده یا خیر.

در واقع، شرکت هوایی سوئیس چاره دیگری نداشت: دولت ترامپ این شرکت هوایی را به دلیل این مسافر ایرانی تهدید کرده بود. سایت خبری آمریکایی پولیتیکو فاش کرد که دولت آمریکا تهدید کرده بود که به هواپیمای شرکت هوایی سوئیس که سمیرا . ع مسافر آن بود ، اجازه فرود نخواهد داد. در ضمن، دولت آمریکا شرکت هوایی سوئیس را برای صدور بلیت برای این محقق ایرانی 50 هزار دلار جریمه کرد.

محقق ایرانی روز شنبه گذشته قصد داشت از فرودگاه فرانکفورت به آمریکا برود اما یک مقام دولتی آمریکایی با سفر وی مخالفت کرد.

دکتر سمیرا . ع روز سه شنبه برای دومین بار تلاش کرد که از طریق فرودگاه زوریخ به آمریکا پرواز کند که باز هم با مخالفت مقامات آمریکایی مواجه شد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
۰
۰
ایرانی اگر ایرانی باشد و در هر كجا دنیا زندگی كند اگر می خواهد تحقیر نشود باید سفر به كشور امریكا را تحریم كند و هر گونه كمك به سطح علمی و اقتصادی به دولت امریكا را تحریم كنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
بابا توررو به خدا اجازه بده به علم واقتصاد آمریكا كمك كنن..................خیلی خوش خیالی
نرم افزار موبایل
-
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
آفرین بر تو بهمن جان حرف دل ما را زدی.احمد
بانو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
چطوری باید تحریم كند وقتی كارو درس وزندگیش آنجاست ،مگر میشودبه راحتی تحصیلت را نصفه كاره رها كنی وبروی برای بدست آورن تك تك این موارد وقت زمان و پول هزینه شده است این تحریمی كه می گویید برای كسی كه قصد سفر دارد یا تازه تصمیم به مهاجرت گرفته می تواند كاربرد داشته باشد نه برای كسی كه آنجا ساكن است و دارد زندگی می كند
Ghost
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
یعنی اشغالتر و كثیفتر از ترامپ خود خوك صفت شه
خ
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
به جای اینكه به ترامپ فكر كنیم بشینیم به سرنوشتمون فكر كنیم كه چقدر حقیر شدیم
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
۰
۰
ترامپ باید در زمان تحصیل به جای 2 واحد، 20 واحد درس اخلاق پاس می كرد، به همراه كتابهای لقمان حكیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها