با توقف بارش‌ها از صبح دیروز سردترین شب سال در استان اردبیل در شب گذشته رقم خورد و دمای منفی ۲۶ درجه در فرودگاه اردبیل و منفی ۲۴ درجه در خلخال و مرکز استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۹۷۵۷۴
با 26 درجه زیر صفر؛ سردترین شب سال در اردبیل رقم خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، با توقف بارش‌ها از صبح دیروز سردترین شب سال در استان اردبیل در شب گذشته رقم خورد و دمای منفی 26 درجه در فرودگاه اردبیل و منفی 24 درجه در خلخال و مرکز استان به ثبت رسید که وقوع این یخبندان امسال برای استان اردبیل بی‌سابقه بوده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل علاوه بر این مناطق دمای هوا در تمامی مناطق استان اردبیل در شب گذشته زیر صفر بوده و مردم استان اردبیل شبی سرد و یخبندان را پشت سر گذاشتند که در حال حاضر نیز دمای هوا در تمامی مناطق زیر صفر درجه است.

فرودگاه اردبیل در شب گذشته سردترین نقطه ثبت‌شده در کشور بود که دمای منفی 26 درجه را پشت سر گذاشت.

آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که در شب گذشته دمای هوا در کوثر 21 درجه زیر صفر، نیر 17 درجه زیر صفر، سرعین 14 درجه زیر صفر، نمین 13 درجه زیر صفر، مشگین‌شهر و پارس‌آباد 10 درجه زیر صفر، بیله‌سوار 8 درجه زیر صفر و گرمی نیز با بیشترین دمای هوا 5 درجه زیر صفر بوده است.

این کاهش محسوس و شدید دما و سرما و یخبندان که به دنبال توقف بارش برف در استان رخ داده همچنان تداوم می‌یابد و با وجود اینکه تا روز سه‌شنبه هفته آینده بارشی برای استان پیش‌بینی نشده و آسمان استان صاف خواهد بود اما همچنان سامانه سرد در استان حاکم خواهد بود.

با توجه به تداوم سرما انتظار می‌رود که مردم به هشدارهای ارائه شده در بخش‌های مختلف اعم از صرفه‌جویی در مصرف گاز، نریختن برف پشت بام‌ها و حیاط خانه‌ها به معابر و کوچه‌های شهری، پوشاندن تاسیسات زیربنایی و لوله‌ها و کنتور آب و در معرض هوای آزاد قرار ندادن آنها، اجتناب از سفرهای غیرضروری و همکاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه داشته و مشارکت لازم را داشته باشند.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت ترافیکی، در حال حاضر تمامی محورهای اصلی استان باز و تردد در آن با رعایت ایمنی زمستانی در جریان است و لازم است تا رانندگان و مسافران عبوری از تمامی محورها و جاده‌های استان حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته و به قوانین راهنمایی و رانندگی دقت لازم را داشته باشند.

با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری هم اکنون محورهای مواصلاتی استان برف‌روبی و نمکپاشی شده و سطح جاده‌ها عمدتا بدون برف است ولی احتمال کولاک در گردنه‌ها و برخی مقاطع محورهای کوهستانی استان وجود دارد.

پلیس راه استان نیز به مردم توصیه کرده تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی برای تردد در تمامی محورهای استان را به همراه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها