در بازه قیمتی 40 تا 80 میلیون تومان در بازار خرید و فروش خودرو، چه خودرو صفر مدنظر داشته باشید و چه خودرو کارکرده، همواره در انتخاب بهترین گزینه دچار بحران خواهید بود، این بحران شاید دلیل نفوذ خودروهای چینی به این بازه قیمتی باشد.
کد خبر: ۹۹۷۴۸۰
تندر 90 یا ساندرو؟ کدام را بخرم!؟

به گزارش جام جم آنلاین، شما می‌توانید رد پای فرانسوی‌ها را در این بازار نیز ببینید. خودروهایی نظیر تندر90، ساندرو، ساندرو استپ وی، سیمبل، مگان نمونه‌ای از این خودروها هستند. تندر 90 و ساندرو، هر دو محصول یک خانواده هستند و درمجموع به میزان قابل‌توجهی باهم شباهت دارند.

این دو خودرو که به L90 و B90 معروف هستند، دو مدل یک محصول هستند و یکی سدان و دیگری هاچ بک است. این دو محصول ازنظر زشتی چهره از جلو، باهم برابرند، ولی ساندرو کمی از پشت به خودرو هیوندا i30 شباهت دارد که ظاهر آن را آراسته‌تر از نسخه سدان خود کرده است. ولی درمجموع هیچ‌کدام را نمی‌توان جزو خودروهای زیبا تلقی نمود.

مصرف این دو خودرو تقریباً باهم برابر است. در وب‌سایت ایران‌خودرو مصرف شهری تندر90 را عدد 11.1 لیتر در 100 کیلومتر قید کرده است که به گفته دارندگان این خودرو، این عدد در صورت سلامت فنی خودرو، در کامپیوتر آن، عدد 9.1 را نشان می‌دهد. ولی از این موضوعات بگذریم، جالب این است که باوجوداینکه ساندرو نمونه هاچ بک است، میزان سوخت هر دو آن‌ها یکسان می‌باشد.

نام دو موتور باهمدیگر متفاوت است. موتور نصب‌شده روی ساندرو با نام K4MC6 و موتور نصب‌شده روی تندر90 K4M نام دارد. این دو موتور هر دو 4 سیلندر و خطی، با استاندارد آلایندگی یورو 4 و توان 105 اسب بخار هستند. این نشان می‌دهد که این دو خودرو عیناً ازنظر موتوری نیز باهم تشابه دارند.

شتاب این دو خودرو متفاوت است، ولی مطمئن باشید تفاوت چندانی را نمی‌توانید حس کنید و مانند تمامی علائم دیگر، شتابشان در حدود 0.5 ثانیه با یکدیگر تفاوت دارد.

هر دو خودرو در بحث ایمنی، 3 ستاره‌اند و این ستاره‌ها را از اروپا همراه آورده‌اند که ازین بابت از بسیاری از خودروهای داخل بازار برتری دارند.

تکلیف رنو تندر90 در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده مشخص است! این خودرو از استاندارد خوبی برای این موضوع بهره‌مند می‌باشد. بیایید به سراغ ساندرو برویم، با توجه به اینکه هنوز این خودرو به فروش زیاد در معاملات خودرو دست‌دوم وارد نشده است، ولی با همین وضعیت نیز بازار خرید و فروش آن قابل‌قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
بالای 90 درصد ایرانیا فكر خریدشم نمی تونم بكنن. دلتون خوشه ها. ملت ورشكست شدن.
ایرانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
جام جم هر خودرویی كه مقایسه شون رو میزاره یه عده میان ما نمیتویم بخریم . جام جم عزیز از فردا مقایسه پراید ۱۳۱ رو با پراید ۱۱۱ بزار تا اینا بهانه نداشته باشند!!!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
آقاجون شما كه پول نداری بخری كلیك نكن رو مطلب
اسی
United Kingdom
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
والا به خدا! هی میاد میگه نمیشه خرید نمیشه خرید
بابا اگر نمیتونی بخری واسه چی میای نظر میدی پس!!!!
خب خوبه بیاد مقایسه فولكس قورباغه ای با پیكان بزاره؟!؟!؟

جام جم دمت هم گرم، خیلی مطالبت خوبه، همین فرمون برو
آشنا
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
هیچكدام
هر دو جزء بی كیفیت ترین خودروهای ساخت رومانی در اروپا هستند كه به نام شركت مادر، یعنی رنو در ایران به مردم میفروشند.
محمد
Saudi Arabia
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
نسبت به محصولات بی كیفیت و معیوب پژو واقعا كیفیتشون بهتره
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
به مدت طولانی هم ساندرو راندم و هم ال 90....ساندرو به مراتب بهتره....مخصوصا اتوماتش....
محمد
Norway
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
ماشین پژو 405 یا سمند در مجموع برای ما كارمندان مناسب است . اگر هم نیاز به تعمیر داشته باشد ، با نازلترین قیمت و كوتاه ترین زمان تعمیر می شوند . فقط به شرطی كه ایران خودرو یك مقداربیشتر هزینه كنه و قطعات فابریك و با كیفیت برای این دو خودرو استفاده كنه ، فكر كنم تا چند سال دیگه هم مردم از همین خودرو ها استفاده بكنند .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
با سلام و احترام
بنده حدود5 ساله از تندر 90 استفاده می كنم و عالیه. هزینه اش هم زیاد نیست. فقط باید سرویسهای دوره ای را مرتب انجام بدید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
هیچ كدام رو نخرید
محمد هستم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
خودرو ساندرو در بازار نیست كه بخریم

نیازمندی ها