مرد کلاهبردار که با معرفی خود به عنوان مامور یک وزارتخانه مهم در اتوبان همت، از دهها شهروند کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۹۶۷۲۷
مامور وزارتخانه مهم، کلاهبردار بود

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 28 آبان ماه فردی با مراجعه به کلانتری 164 قائم به مأمورین اعلام داشت که توسط فردی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان های دولتی ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: به منظور فروش یک رشته گردنبند طلا ، آگهی فروشی در سایت دیوار منتشر کردم. بعد از آن متعاقبا فردی طی تماس برای خرید گردنبند مذکور ابراز تمایل کرد؛ در ساعت 22 شب گذشته این شخص با یک دستگاه خودرو 206 فاقد پلاک به مقابل منزل بنده مراجعه و در حالیکه یک دستگاه بی سیم دستی همراه داشت، خودش را به عنوان مأمور یکی از ارگان های مهم دولتی معرفی کرد.

وی افزود: پس از توافق بر سر قیمت به مبلغ 6 میلیون تومان، این شخص از بنده درخواست شماره حساب کرد و پس از لحظاتی اظهار داشت که مبلغ مورد نظر را از طریق تلفن بانک به حسابم واریز کرده و حتی پیامک تراکنش مربوطه را نیز در تلفن همراهش نشان داد. هنگامیکه عنوان کردم که پیامک واریز وجه را دریافت نکرده ام، این شخص بیان کرد که برخی بانک ها در ساعات پایانی شب پیامک تراکنش ها را ارسال نمی کنند.

شاکی پرونده ادامه داد: برای اطمینان از این شخص درخواست کارت شناسایی کردم و او نیز یک فقره کارت شناسایی بنام آقای «حبیب.ح» ارائه کرد؛ تصویری از کارت شناسایی را تهیه و برای خود نگه داشتم و نهایتا با توجه به وضعیت ظاهری این شخص، به او اعتماد کرده و رشته گردنبند طلا را در اختیارش قرار دادم. فردای آنروز به بانک مراجعه و متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است. پس از تماس با تلفن همراه این شخص و عدم پاسخگویی وی، اطمینان پیدا کردم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از تصویر کارت شناسایی متعلق به اقای «حبیب.ح» اقدام به شناسایی این فرد کرده و در بررسی سوابق این شخص اطمینان پیدا کردند که ایشان از فروشندگان معتبر لوازم تزئینی داخل خودرو بوده و هیچگونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای نیز ندارد.

حبیب پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و اطلاع از سوء استفاده از مدارک شناسایی اش ، عنوان کرد که شخصی به شیوه ای بسیار ماهرانه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور خرید یکی از وزارتخانه های دولتی اقدام به سرقت مدارک شناسایی او کرده است.

این فرد در خصوص نحوه ی سرقت مدارک شناسایی اش به کارآگاهان گفت:اسفندماه سال گذشته فردی ناشناس با یک دستگاه خودرو پژو 206 به فروشگاه بنده مراجعه و در حالیکه یک قبضه اسلحه کمری همراه خود داشت، خودش را مأمور خرید یکی از وزارتخانه های مهم دولتی معرفی کرد. این شخص همزمان با خرید اقلام داخل خودرو برای خودروی شخصی اش به ارزش تقریبی دو میلیون تومان، سفارش دهها روکش صندلی به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را نیز داد و درخواست کرد که پول تمامی اقلام خریداری شده را پس از تحویل آنها، در محل وزارتخانه مورد نظر پرداخت کندپس از بارگیری روکش های صندلی، با دو دستگاه خودرو و به صورت جداگانه به سمت اتوبان همت حرکت کردیم. پس از رسیدن به مقابلِ ورودی یک ساختمان دولتی در اتوبان، این شخص از ماشین 206 شخصی اش پیاده ، به ماشین من مراجعه و درخواست کرد تا کارت شناسایی خودم و همچنین مدارک شناسایی خودرو را جهت انجام هماهنگی لازم برای ورود، در اختیارش قرار دهم که پس از دریافت این مدارک، این شخص در فرصتی مناسب از محل متواری شد.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا در زمان انتشار آگهی فروش اموال خود در سایت دیوار و مراجعه شخصی به آنها تحت عنوان مأمور ارگان های دولتی یا نظامی و با یک دستگاه خودرو 206، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

در تحقیقات از مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این شخص در چندین نوبت از شماره تلفن همراه متعلق به خانمی به نام «زهره.خ» استفاده کرده است. زهره پس ازشناسایی در غرب تهران و انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان داشت که اطلاعی از کلاهبرداری های صورت گرفته ندارد.

زهره پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری های صورت گرفته و سوء استفاده از تلفن همراهش، عنوان داشت: مدتی کوتاهی با فردی بنام «فرهاد.ش» آشنا شدم؛ این شخص از من درخواست ازدواج کرد و به این ترفند اعتماد مرا جلب و گوشی تلفن همراه، سیم کارت و کارت عابربانک مرا نیز در همین دوره سرقت کرد.

در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر فرهاد و شناسایی دقیق تصویر این شخص از سوی شکات و مالباختگان، دستگیری وی در شرایطی در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفت که همچنان هیچگونه نشانی مشخصی از این شخص حتی از سوی زهره در اختیار کارآگاهان قرار نگرفته بود.

سرانجام با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم پرونده و اطلاعات موجود از سوابق مجرمین سابقه دار، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام ابوالقاسم 42 ساله با چندین فقره سابقه کیفری در زمینه شرارت، موادمخدر، سرقت اماکن و کلاهبرداری شد.

با شناسایی ابوالقاسم به عنوان متهم پرونده، مخفیگاه وی در منطقه مینی سیتی شناسایی، کارآگاهان پایگاه یکم این محل را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف یک قبضه اسلحه کمری تقلبی، یک دستگاه بی سیم، یک رشته دستبند و ... شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم به دهها فقره کلاهبرداری بدین شیوه و شگرد اعتراف کرد ؛ همچنین شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند نیز شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند که پس از مواجه حضوری با متهم، صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها