«پالایشگاه غلات زر» به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و اولین پالایشگاه غلات ایران و نیز سیلوهای ذخیره سازی غلات، تصفیه خانه صنعتی و پایانه ریلی این مجتمع صبح سه شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۹۶۶۲۷
آغاز بهره برداری از بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه با حضور روحانی

رییس جمهوری در بازدید از بخش های مختلف این مجموعه صنعتی و غذایی با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند اقدامات و فعالیت های پالایشگاه غلات زر قرار گرفت.

همچنین همزمان با حضور رییس جمهوری در مجتمع فرآوری عمیق غلات، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح زرکام (تولید بیسکوئیت، کلوچه، شیرینی های غیر آردی و شکلات) بر زمین زده شد.

این پالایشگاه با اتکاء به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‌‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏ تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود و نیز صدها واحد صنعت غذایی و دارویی کشور را پالایش و فراهم آورد.

نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری و دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه می‌باشد که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابتی ایران را در بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد داد.

پالایشگاه غلات زر با وجود مخازن (سیلوهای) نگهداری غلات تعبیه شده در محل کارخانه (به ظرفیت یک میلیون تن) و مخازن (سیلوهای) اختصاصی بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور به صنایع مصرف کننده در بحث پیوستگی تأمین مواد اولیه اطمینان خاطر می بخشد.

محصولات زرفروکتوز با تأکید بر سه مزیت کیفیت، سلامت و صرفه اقتصادی وارد بازار شده وارتقای سلامت مصرف کننده و افزایش کیفیت محصولات تولیدکنندگان را هدف قرارداده است.

نخستین خروجی این کارخانجات، شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت همچون انواع شربت ذرت غنی از فروکتوز ، انواع شربت گلوکز و انواع نشاسته است.

هزینه نگهداری و انبار پایین و عدم اتلاف محصول طی دوره نگهداری، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن درمقایسه با شکر و مشتقات ساکارز، استفاده موثر از زمان، نیروی کار وانرژی به ‏دلیل حذف مراحل تصفیه وپخت شکر، داشتن خلوص بسیار بالا درمقایسه با سایر قندها، عدم آلودگی میکروبی و توزیع استریل (اسپتیک) آن و عدم انجام واکنش‏ اینورسیون و پایداری بیشتر محصول طی انبارداری از مزایای عمومی و اقتصادی تولیدات «زرفرکتوز» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
من در استان البرز زندگی میكنم و دو ساله دنبال كار هستم، من نمیدونم این همه طرح كه افتتاح میكنن نیروهاشون از چه طریقی جذب میشن، چون هیچ آگهی استخدامی بابت این طرح ها در جراید ثبت نمیشه مگر چند مورد خیلی جزیی، از جام جم میخواهم گزارشی در این خصوص تهیه كند چون روش جذب نیرو در این طرح ها با ابهام روبروست.
با تشكر

نیازمندی ها